Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз са се увеличили с 9,2 на сто през миналия месец, достигайки 861 062 реализирани бройки. Септември е бил четиринадесетия пореден месец, в който пазарът на нови автомобили в ЕС регистрира растеж на годишна основа, тъй като Италия (+22,7 на сто) и Франция (+10,7 на сто) са отбелязали значителни скокове, компенсирайки минималния спад в Германия (-0,1 на сто). Това сочат най-новите данни на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), публикувани днес на електронната й страница.

През първите три тримесечия на годината автомобилният пазар в ЕС нарасна значително (+16,9 на сто на годишна база), достигайки общо 8 милиона регистрирани автомобила. Въпреки това регистрациите в ЕС остават с 20 на сто под нивата си отпреди пандемията от КОВИД-19 (10 милиона единици през същия период на 2019 г.). С изключение на Унгария (-3,2 на сто), регистрациите са нараснали на всички пазари в ЕС през периода януари-септември, отнесено към същия период на 2022 г. Четирите най-големи автомобилни пазара в ЕС - Италия,
Испания, Франция и Германия са отчели увеличения със съответно 20,5, 18,5, 15,9 и 14,5 на сто.

Най-голям дал на новорегистрираните коли в ЕС през миналия месец се пада на "Фолксваген" (Volkswagen Group), като всяка четвърта регистрация е била на марка, част от групата. След германската корпорация се нарежда "Стелантис" (Stellantis) с дял от 19,3 на сто, "Рено" (Renault) с 10,4 на сто, "Хюндай мотър" (Hyundai Motor Group) с 8,2 на сто и "Тойота" (Toyota Motor) с 6,9 на сто.

В България регистрациите на нови автомобили през септември са скочили с цели 40,2 на сто спрямо същия месец на миналата година. Това означава че през септември т.г. са регистрирани 2976 автомобила, докато през септември 2022 г. новорегистрирани са били 2122 автомобила.

Страната ни се нарежда на второто място сред членките на ЕС по най-голямо увеличение на регистрациите на нови автомобили, като преди нас през септември е била единствено Малта (+53,2 на сто), след като през август оглавихме списъка на страните от ЕС с най-голям годишен ръст на регистрирациите на нови автомобили.
Също така родните регистрации на автомобилите, задвижвани изцяло от батерии (BEV), са регистрирали годишно увеличение с 53,2 на сто: от 77 през септември 2022 г. до 118 през миналия месец.

За същия период регистрациите на нови Plug-in хибриди достигат 16 броя (+14,3 на сто), а на хибридните електрически превозни средства (HEV) - 49 броя (+53,1 на сто).

Автомобилите задвижвани с бензинови агрегати запазват най-голям дял (79,5 на сто) от всички новорегистрирани автомобили през септември, като са осъществени 2367 подобни регистрации, което отговаря на годишен ръст с 44,2 на сто.

Дизеловите автомобили остават на второто място по дял (14,3 на сто) на новорегистрираните автомобили в страната ни, достигайки 426 броя, или увеличение с 19,3 на сто.

Данните сочат, че в Евросъюза делът на регистрациите на нови коли, задвижвани чрез бензинови двигатели, е бил 34,1 на сто през септември. Хибридните електрически превозни средства (HEV) са отчели дял от 27,3 на сто, изцяло задвижваните от батерии - 14,8 на сто, дизеловите автомобили - 12,7 на сто, а Plug-in хибридите (PHEV) 8,2 на сто. /БТА, Илиян Цвейн/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

164

ДЯДО КОЛЕДА

преди 6 месеца

NAD 1 000 000 Българи нямаме никакви доходи. Експерти срочно да проверят доходите на заКупилите нови автомобили..НАд 770 000 служители в нагло престъпни министерства и ведомства получават яки заплати и осигуровки само с милиарди ограбвнаи от народа през бюджета.. ДА СЕ ЛИКВИДИРАТ ВСИЧКИ МИНИСТЕРСТВа и ведомства. да им се спре подаването на ТОК. ТРБВАЛО ДА СЕ ВЗЕМАТ ЗАЕМИ десетки миларди за издръжка на тези НЕГОДНИЦИ..

163

Анонимен до 166

преди 6 месеца

Научи се да смяташ пък после коментирай, растеж от 5 до 10 е 100% не 50% ;). Иначе статията е бомбастична и е нормално да се коментират проценти а не абсолютни стойности. Ти ще се радваш ли ако ти вдигнат заплатата с 40%? Най-важното от този ръст е заключението че икономиката работи. Такива дето карат 20 годишен премиум и обясняват че трябват 100 000 лв за кола да помислят малко и да сметнат колко излиза поддъжката на такава кола за 5 г. и после да видят колко струва Дачия Сандеро или ШкодаФабия

162

Анонимен

преди 6 месеца

"Баси колко глупости са се изписали под тая статия. Значи нормалните хора не вадят 40-50-100 000 лева за кола а я взимат или на лизинг или под наем" - Повечето нардо смята заемите за морално падение. Голям повод на гордосет е, да дадеш една тобра с пари за кола. Но все пак - пвоечето народ, допреди 50 години имаше село и беше яздел магаренца.

fallback