Снимка: Reuters
fallback

Макар и фаворитите да са ясни много преди обявяването на номинациите за най-престижните кино награди в света, Американската филмова академия често предлага изненади – приятни за едни, разочароващи за други.

Когато сезонът на наградите започна, лентата "Карол" беше изявен кандидат за множество отличия, пише популярната платформа IMDB.com. Филмът разполага с всичко, което да го направи идеален кандидат за Оскар. В главната роля е носителката на 2 Оскара Кейт Бланшет, режисьор е номинираният за Оскар през 2003-та година Тод Хейнс.

Продукцията получи номинации за "Златен глобус" и "БАФТА" в категория "Най-добър филм". Но експертите от Академията пренебрегнаха "Карол" в двете най-престижни категории – за филм и режисура. Още по-красноречиво говори и фактът, че тази година има само 8 номинирани филма, макар и да съществува възможност да се определят 10 ленти.

Все пак и двете звезди от филма Кейт Бланшет и Рууни Мара получиха номинации, както и адаптирания сценарий.

Не по-малко изненадваща е липсата сред номинираните на Ридли Скот и Аарън Соркин съответно в категориите за режисура и сценарий.

Скот носи реномето на един от най-великите режисьори в историята и при все това така и не е печелил Оскар (3 номинации). Затова и очакванията бяха работата му по “Марсианецът” да бъде оценена подобаващо. И то като се има предвид, че самият филм получи цели 7 номинации, включително и за най-добър филм. Но не. Това е наистина шокиращо, отбелязват от IMDB.com.

Аарън Соркин взе “Златен глобус” за сценария на “Стив Джобс” и изглеждаше почти сигурно, че името му ще бъде обявено и на церемемонията по раздаването на Оскар-ите. Това вече се случи за “Социалната мрежа”. Сега обаче Академията остави Соркин извън голямата игра.

Само с големите очаквания останаха и трима актьори, които на пръв поглед имаха запазени места в залата за раздаването на Оскар-ите.

Миналата година Майкъл Кийтън беше много близо до Оскар-а за изпълнението си в “Бърдмен или Неочакваната добродетел на невежеството”. Този сезон актьорът-ветеран направи силна роля в “Spotlight” - филм, който получи общо 6 номинации, включително и в две актьорски категории за Марк Руфало и Рейчъл МакАдамс. Кийтън обаче ще гледа по телевизията.

Младият Джейкъб Тремблей също не получи номинация, въпреки че изпълнението му в “Стаята” е не по-малко впечатляващо от това на Брий Ларсон, която получи “Златен глобус” и сред фаворитите за най-добра женска роля на Оскар-ите. “Стаята” беше оценен и в категориите за най-добър филм и най-добър сценарий. Но изглежда 9-годишният Тремблей не покрива критерия за височина, пише IMDB.com.

Едва ли това е причината Идрис Елба да не получи признание от Академията за ролята в “Beast of No Nations”, като се има предвид, че изпълнението му беше оценено от почти всички останали специалисти и филмови форуми. Самата лента беше тотално игнорирана за Оскар-ите и това може би донякъде се дължи на факта, че филмът се разпространява главно онлайн. Академията изглежда държи на традициите и киносалоните.

Приятно беше сюрпризиран Том Харди, който се промъкна сред номинираните за изпълнението си в “Завръщането”, въпреки че цялото внимание е насочено върху Леонардо ДиКаприо и неговият поход към първи Оскар. Харди не беше номиниран за нито една от другите престижни награди, но раздаващите Оскар-и прецениха, че той заслужава признание за работата си през годината, в която изгря с главната роля в тоталния хит “Лудия Макс: Пътят на яростта”.

"Straight Outta Compton” едва ли се вписва в разбиранията на експертите от Академията за специален филм, но изглежда биографичната хип-хоп лента е наистина точно такава продукция. Затова и дойде номинацията в категория “Най-добър оригинален сценарий”.

Също там попадна “Отвътре навън”. По принцип, когато става въпрос за един от най-касовите филми за годината, това не би трябвало да учудва чак толкова. Но когато става въпрос за анимационен филм, това наистина е сериозна индикация за качество.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Елвис Джаксън

преди 8 години

Най добър филм - Мадафака МаксМъжка роля - ЛеоЖенска - не ни интересуваЗвук и Кинематография - Макса, от по-гореСценарий......и те така!

9

dp

преди 8 години

7, аз пък намирам новата версия на "Лудият Макс" далеч далеч по-добра от едновремешните.Мел Гибсън изнасяше целите филми тогава с това, че е много приятен за гледане.Тоя филм беше като цяло много впечатляващ, а оня с огнедишащата китара дето семярна няколко пъти беше черешката върху тортата :).

8

Tikwa

преди 8 години

Имам чувството, че от "академията" имат зъб на Ридли Скот и никога няма да му дадат отличие.

fallback