Снимка: sxc.hu

Много предприемачи с частен бизнес и хора с ръководни позиции в средни и големи корпорации се плашат да си вземат заслужена почивка през лятото, защото знаят, че управлението в службата лежи на техните плещи и когато ги няма, могат да възникнат казуси и трудни ситуации, които да навредят на фирмата и като цяло бизнесът да пострада.

Затова вижте девет прости правила, които, ако можете да спазвате и прилагате, ще имат положително въздействие върху вашите служители, клиенти и организация, а и вие ще можете спокойно да се насладите на ваканцията си.

1. Мениджърите преди всичко управляват своите служители.

Поставете хората на първо място. Човек много лесно може да забрави покрай забързаното си ежедневие, че всъщност служителите му са много важни за бизнеса му. Те отговорят на телефоните, те държат връзката с клиентите, те създават и лансират продуктите или предоставят услугите на компанията и т.н. Затова служителите трябва да бъдат ваш приоритет, особено ако ви предстои отпуска. Оставете като свои заместници най-лоялните си хора, чиято работа се характеризира с качество и постоянство.

2. Управлявайте работата на служителите си, а не самите хора.

Макар да е вярно, че ръководството включва и надзор над дисциплината и поведението на служителите, все пак добрите мениджъри осъзнават, че тяхната роля е преди всичко да обучат своите служители да се справят възможно най-добре с работата си. Затова осигурете на своите подчинени нужните обучение и ресурси още преди да заминете в отпуска. Никой не иска да го притесняват по телефона с въпроси и уточнения, докато се пече на плажа.

3. Дайте на служителите си положителен пример, който да следват.

Ако очаквате вашите подчинени сами да вземат инициативата и да подобрят работата, докато вас ви няма, може и да се разочаровате. По принцип вие сте човекът, който трябва да им даде примера, да им заложи модела и да им покаже пътя, по който те да се движат и който да следват. Всичко зависи от вас.

4. Най-добрият бизнес се базира на здравия разум.

Въпреки че модата в управлението на бизнеса се мени постоянно, повечето добри предприемачи знаят, че един от най-важните бизнес инструменти е здравият разум. Кажете на служителите си да го използват винаги когато трябва да взимат важни решения, докато ви няма.

5. Винаги се питайте за желанията на клиентите си.

Добрите предприемачи знаят, че клиентът е цар. Затова първо си задайте въпроса какво искат вашите клиенти. Едва тогава направете лека ревизия на вашата организация или хвърлете един по-остър поглед, за да си гарантирате, че докато ви няма, вашите служители ще са наясно с желанията на клиентите и ще ги задоволяват по най-добрия начин.

6. Измислете как да ги възнаградите.

Служителите са готови да вършат дори извънредни неща (извън своите задължения), стига да бъдат добре възнаградени за това. Бъдете стриктни към своите работници, натоварвайте ги с повече отговорности и задължения, докато ви няма, но после ги поощрете финансово. Така ще можете да разчитате на тях и друг път. 

Още съвети по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase