Снимка: sxc.hu

Колко добре познавате хората, които работят за вас? И оценявате ли правилно тяхната работа?

За съжаление, една от най-големите грешки на шефовете е, че те гледат крайния резултат, а не проследяват пътя до него. Дори когато за някой проект се грижи цял екип, свършената работа по реализирането му никога не е еднакво разпределена между всички хора. А тези, които са вложили повече старание, тайно се надяват то да бъде забелязано и възнаградено.

Мотивацията на служителите е сред най-важните двигатели, за да върви компанията напред. Така че хвърляйте по едно око на персонала си и оценете правилно тези, които се трудят по-усърдно от другите.

А ето и какви качества притежават служителите, заслужаващи повишение:

1. Те се грижат за компанията, сякаш е тяхна.

Нарежданията се изпълняват лесно. В офисите е пълно с „работни пчелички", които си имат задачи със задължения и ги следват сляпо. Те знаят, че имат задачи, но се ограничават само до тях. Най-трудно е да накараш един служител да вложи сърце в работата си и да почувства принадлежност към компанията, в която работи.

2. Тези хора са ценни като бисери и заслужават поощрение.

Те са готови да водят екипа, а не мудно да чакат главният ръководител на екипа да ги води стъпка по стъпка.

Работата в екип е важна и качеството да сътрудничиш на другите - също. Но работата е екип понякога е бавна, неефективна и никой не знае какво точно да прави, позволявайки си да се оправдава с неорганизираността на прекия ръководител на екипа.

Ако имате служители, които са по-решителни и идейни, не ги спирайте, поставяйки ги в подчинена позиция, а им позволете да развият потенциала си, като застанат начело на малък екип в някои от отделите на формата ви. Когато докажат, че стават за лидери, покажете им, че сте го забелязали и оценили!

3. Те дефинират проблемите и намират решението им.

Това качество най-често се дължи на силно развита интуиция или т.нар. „шесто чувство". Тези хора са родени, за да решават проблемите ви. А какво по-хубаво от това?

4. Те ви казват това, което не искате да чувате.

Шефът често се чувства всемогъщ. Понякога се самозабравя и решава, че думата му е закон, дори когато не е прав. Повечето му служители са склонни да си премълчават неща, дори когато виждат, че са в ущърб на компанията. А от това губят всички!

Винаги обаче се намира една група смелчаци, които са готови да поспорят със своя бос и да му отворят очите. Те загърбват страха си от конфронтацията със своя шеф и поставят на дневен ред въпроси, които са от значение за служителите и целия работен процес.

Останалото прочетете в Tiaoloto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase