Според едно изследване направено на скоро на 820 служители - повечето женени с деца, става ясно, че вероятността да умрат в близките 20 години от инфаркт или някаква друга болест е 2,4 пъти по-голяма при тези, които не са близки с колегите си.
Враждебната или алиенирана работна среда дава веднага отражение на живота на всеки човек. Служителите, които странят от колегите си и са в „хладни"и твърдо професионални отношения с тях,по-често страдат от висок стрес, който веднага повишава холестерола им и води до редица сърдечни болести и дори инфаркт. Ето защо е хубаво да не се чувствате като „вълк единак" в офиса, а по-скоро като част от нещо приятно и сплотено, от едно „второ семейство".
Ето и няколко прости правила, които трябва да имате предвид, за да се чувствате комфортно на работното си място и да има мир и хармония между вас и колегите:
1. Не се възползвайте от колегите си и не им позволявайте да се възползват от вас
Не прекалявайте с добрината на колегите си и не свиквайте с това, да получавате винаги информацията, от която се нуждаете наготово. Винаги благодарете и не я приемайте за даденост.
Когато ваш колега има проблем и е стресиран, не е достатъчно само да го изслушате. Предложете му помощта и подкрепата си, казва Бев Смолууд – автор на книгата „Това не трябваше да ми се случва". Според последни изследвания случайните жестове и мили действия не само повдигат настроението на другите, но и вашето.
Освен да давате, трябва и да получавате! Следете дали колегите, към които проявявате по-топли и приятелски чувства, ви отвръщат със същото и са готови да ви подкрепят при нужда.
2. Споделяйте с повишено внимание
Как бихте се почувствали, ако целият офис разбере, че сте претупали онзи документ и затова се издънили екипа ви на работната среща? Определено не добре. Внимавайте на кого какво споделяте.
Да, в офиса може да им приятелства, но работата си е работа. Особено, когато сте екип и той се проваля заради вас. Винаги имайте едно наум, че макар да сте приятели с колегите, някой може да ви изклюкари, за да си гарантира повишение, похвала или просто да ви елиминира от пътя си, както ви се усмихва и си пиете кафето всяка сутрин.
Останалото прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
Анонимен
преди 12 годиниПриятели в офиса? Хайде моля ви се - не и в България. Тук всеки гледа да те изцака и ако може да извлече дивиденти от теб. Ако напуснете или ви съкратят гледайте какви "приятели" ще ви бъдат колегите ви. Даже няма и да ви поздравяват, а тайничко ще се радват, че те не са на вашето място. Докато я има тая злоба и завист няма как да има нещо повече от колегиални отношения на работното място. За това не се и опитвайте да създавате нещо повече от колегиалност - после ще сте разочаровани като мен...
7
Пантелей Пътник
преди 12 годиниСъздаване на приятелство на работното място с риск някой ден да влезе в конфликт със служебните отношения? Не, благодаря. Двама колеги могат да бъдат приятели, но след като напуснат сградата, в която работат, в края на работния ден.
6
До 6 от 1
преди 12 годиниА моята колежка е същата. Знам всичко за майка й, мъжът й, синът й, дъщеря й, кучето, брат й, снаха й... и куп други хора, които дори не съм срещала лично, но това не ми пречи да познавам живота им в подробности. Абе, до един момент се търпи, но когато имам много работа, а тя ми обяснява какво казал сина й на учителката си по математика направо ми иде да й извия врата!