Снимка: БГНЕС

Членовете на екипажа на яхтата на Майк Линч разказаха за моментите, когато буря потопи кораба край Сицилия и усилията им да помогнат за спасяването на пътниците след катастрофа, при която загинаха британският технологичен магнат и шестима други души.

Матю Грифитс, който е бил дежурен в нощта на бедствието преди две седмици, каза на следователите, че членовете на екипажа са направили всичко по силите си, за да спасят хората на борда на Bayesian, според коментари, предадени от италианската информационна агенция Ansa в събота.

Грифитс, капитанът на лодката Джеймс Кътфийлд и корабният инженер Тим Паркър Итън са разследвани от италианските власти за потенциално непредумишлено убийство и корабокрушение. Разследването не означава вина и не означава, че ще последват официални обвинения.

"Събудих капитана, когато вятърът беше със скорост 20 възела (37 км/ч). Той даде заповед да събудят всички останали", цитира Ansa думите на Грифитс. "Корабът се наклони и ние бяхме хвърлени във водата. След това успяхме да се изправим и се опитахме да спасим онези, които можахме", добави той, описвайки събитията от ранните часове на 19 август, когато Bayesian беше закотвен край сицилианското пристанище Портичело.

"Ходехме по стените (на лодката). Спасихме когото можахме, Кътфийлд също спаси малкото момиченце и майка му", каза той, имайки предвид пътничката Шарлот Голунски и нейната едногодишна дъщеря. Общо 15 са оцелели от корабокрушението.

Кътфийлд упражни правото си да запази мълчание, когато беше разпитан от прокурорите във вторник, казаха неговите адвокати, като казаха, че той е "изтощен" и че им трябва повече време, за да изградят защита.

Преди това Кътфийлд даде подобно описание на Грифитс на следователите, според коментари, публикувани в неделя от италианския всекидневник Il Corriere della Sera.

Кътфийлд каза, че лодката се е наклонила на 45 градуса и е останала в това положение известно време, след което внезапно е паднала напълно надясно, съобщава вестникът.

В неделя Il Corriere го цитира, че всички врати и люкове са били затворени, когато бурята връхлетя лодката, с изключение на една, даваща достъп до машинното отделение. Тази врата е била разположена от страната, противоположна на накланянето и затова не може да бъде фактор, причиняващ потъването, каза той.

Прокурорът Рафаеле Камарано каза миналата седмица, че плавателният съд най-вероятно е бил ударен от много силен вятър надолу.

Потъването озадачи военноморски експерти, които казаха, че плавателен съд като Bayesian, построен от италианския производител на яхти от висок клас Perini, е трябвало да издържи на бурята и във всеки случай не е трябвало да потъне толкова бързо, колкото се случи.

Прокурорите в град Термини Имерезе, близо до Палермо, казаха, че тяхното разследване ще отнеме време, като останките все още не са извадени от морето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase