Снимка: Pixabay
fallback
Експерти предлагат да бъдат направени законови промени, с които да се ограничи скоростта до 30 км/ч в районите със споделено движение на автомобили, велосипедисти и пешеходци в градовете, предаде БНР.
 
Предложението идва по време Шестата седмица за безопасност по пътищата, обявена от ООН под наслов „Улици за живот“.
 
Инициативата е организирана с цел да се привлече вниманието на властите към намаляването на скоростта в контекста на Десетилетието на действие за пътна безопасност, казва Етиен Крюг от Световната здравна организация.
 
"След първото десетилетие на кампанията видяхме сериозен спад на смъртността на пътя в някои държави - между 20 и 50 %. Ключът към тези постижения беше политическата воля.  Така че в началото на това десетилетие сме убедени, че можем да постигнем заложените 50 % намаление на смъртността по света, като променим транспортната система от такава, базирана на автомобилите, на система, която е по-здравословна. Ходенето пеша, колоезденето и общественият транспорт трябва да заемат повече място в транспортната система".
 
Необходимо е да се създадат нискоскоростни улици в градовете с ограничение от 30 км/ч, съветва Алина Бурлаку, главен транспортен експерт в Управлението на пътната безопасност към Световната банка.
 
"Ако намалим скоростта само с 2%, бихме спасили над 100 000 живота, загубени в катастрофи всяка година. Представете си ефекта, ако намалим скоростта с 10 % - ще спасим над половин милион животи".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

57

У

преди 2 години

Даже и 3 км/ч да е ограничението, няма никакъв смисъл ако не се спазва, а тези които нарушават не се глобяват на 90-95%. Точно пред нас има различни взаимно-противоречащи си табели и никои не ги спазва. Табела за град-т.е 50, следва табела за наклон 8% и ограничение 70, останала от преди 10ти Ноември, следват 60 и 40 на 10м преди второто кръстовище. Ако ги спазваш, трябва да намаляваш и засилваш, а това е само за един км път. Досега да са хванати най-много 100-200 нарушителя, при редките Акции

56

Хм

преди 2 години

Абсолютно съм съгласен!!!

55

Анонимен

преди 2 години

Който нанесе телесни повреди трябва да бъде ефективно наказан с лишаване от свобода, а не да върви далаверата със застраховките. Адвокати, съдии, изпълнителни директори и юристи от застрахователните компании, "лекари" и дознатели - това е мафията, която не иска да спре войната по пътищата, защото с нея секва и далаверата.

fallback