Не Измир, а София води в списъка с фаворитите за новия завод на германския автомобилен концерн Volkswagen. Турция е на второ място, а предварително решение за изграждането на предприятието ще се вземе до началото на юли, пише специализираното издание Automobilwoche.
Информацията му се различава значително от анализа на реномирания германски Handelsblatt, според който предварително решение вече има и то е в полза на Измир, преди всичко заради сериозни финансови стимули от страна на турската държава. Според Automobilwoche вече има вътрешнофирмени разговори за продажбата на производствен имот до София, а мястото, което концернът разглежда в Турция, е край Измир.
Баварското издание е категорично, че решението ще се вземе от централата на концерна във Волфсбург, а не от подразделението Skoda. Лично ангажиран и водещ процеса по подбор е директорът по производството и член на Борда на директорите Оливер Блуме, поясняват източници на изданието. Досега шефът на Skoda Бернхард Майер ръководеше операцията.В завода се очаква да бъдат създадени между 4000 и 5000 работни места, а инвестицията от 1,3 млрд. евро го прави най-мащабния проект на Volkswagen за последните години.
Разбира се, остава въпросът за местоположението. Наскоро Турция нееднозначно подчерта пред германски журналисти, че очаква да спечели надпреварата с България. В преговорите със София обаче участват немалко австрийски банки и инвеститори, твърди още Automobilwoche.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
290
Още по-елементарно
преди 4 годиниПо-скоро търсят още отстъпки в Турция и за това размахват българската карта. Иначе на всеки в бизнеса с автомобилостроенето му е ясно, че в България няма нито инфраструктура (калпави пътища, липса на летища, нисък капацитет на пристанищата, окаян ж.п.транспорт), нито подготвени кадри, нито традиции, нито дори достатъчно работна ръка. Даже ромите няма да дойдат да работят за заплати от 800-850 лв., както си правят тънката сметчица от VW.
289
Елементарно!
преди 4 годиниС информациите в Handelsblatt WV целят да си вдигнат цената си в България ........
288
Няма да е Турция!
преди 4 годиниПо това,че изтича такава информация показва, че завода няма да е в Турция !