Близки на загиналите се стичат на летището за информация; Снимка: Reuters
fallback

Общ преглед

Фатална грешка на екипажа вероятно е довела до разбиването на пътническия самолет Боинг 737 – 800 на авиокомпания "Fly Dubai" на летището в Ростов на Дон. Това коментира експертът по безопасност на полетите Ангел Борисов пред bTV.

По думите му след като условията не са били подходящи за кацане, екипажът е трябвало да потърси друго летище.

Борисов призна, че в района има много военни летища и не на всяко може да се приземи самолет, но всеки полет има резервно летище, указано в летателния план.

Той посочи, че Боинг 737-800 е голям самолет, който може да вози над 150 души и след като не е бил натоварен, е можело да бъде зареден с повече гориво, с което пък да стигне и до по-далечни летища. 

Oще по темата

Най-рисков е моментът на кацане, ако видимостта е лоша и екипажът прояви самонадеяност, коментира още той.

"Българските пилоти отлично познават летището в Ростов. Голямо и добро летище. За мен екипажът е правил експерименти, които са напълно недопустими. След като не е кацнал при първия заход, трябвало е да отиде към резервното летище в плана. Тежка грешка на екипажа. Това ще обобщя. В случая трябва да изключим отказ на техническа част, защото самолетът е кръжал доста, след което е предприел заход за второ кацане. Така че техническа неизправност, поне за мен, е изключено да има", добави Ангел Борисов.

Според Оксана Коврижна, представител на следственото управление по транспорта, основните версии за самолетната катастрофа са две - грешка при пилотирането заради лошото време или технически проблем.

В интернет бе пуснат запис, на който се чуват последните думи на пилота на трагичния самолет. "Започвам втори опит за приземяване на самолета", казвал пилотът на разбилия Дон Аристус Сократус, съобщи lifenews.ru.

Разговорите му с диспечерската кула се водили на английски и връзката прекъснала малко след изричането на последната дума.

Пилотите на разбилия се боинг са получили повече от 10 предупреждения за лошите метеорологични условия в района на летището, предаде ТАСС. 

Както личи от записа, капитанът няколко пъти иска информация за скоростта на вятъра и видимостта. Диспечерът го е уведомявал за почти критично високата скорост на вятъра - 18 метра в секунда. Казвал е и че има опасност от обледеняване на самолета.

Пилотът два пъти се е опитвал да кацне и два пъти е правел допълнителен кръг. След втория неуспешен опит екипажът не е успял да набере височина.

Намерена е една от черните кутии на разбилия се дубайски самолет, но не се съобщава в какво състояние е.

Към разследването на катастрофата ще се присъединят експерти от ОАЕ, САЩ - където е произведен самолетът, и Франция, където е разработен двигателят. 

Към момента близки на загиналите се стичат на летището в Ростов на Дон, за да получат информация. Психолози от Спешната помощ на Русия опитват да разговарят с тях и да им помогнат с каквото могат. 

В района на катастрофата работят стотици спасителни екипи. При падането самолетът се се разбил напълно.  

На борда на самолетa са се намирали и родственици на губернатора на Азовския район Валерий Бевзюк. Неговата бивша съпруга Марина и дъщеря му Виктория сa се връщали от ваканция.

Междувременоо правителствената пресслужба на Дубай съобщи националността на загиналите в катастрофата, предаде Асошиейтед прес. По дубайски данни жертвите са 44 руснаци, 8 украинци, двама индийци и един узбекистанец. 

Обединените арабски емирства, част от които е Дубай, изразяват искрените си съболезнования на семействата на жертвите, на руското правителство и руския народ, се казва в съобщението на правителствената пресслужба на Дубай. 

Консулът на Украйна в Ростов на Дон каза, че по предварителна информация, която се уточнява, в самолета е имало осем украински граждани, предаде ТАСС. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

57

Диспечер #1 в BG

преди 8 години

Какъв QNH като им дават като снижават 6000 м. HEIGHT? В относителна височина се снижава по QFE? Има ли колеги да коментират тук или само форумни всичкознаещи професори?

56

Анонимен

преди 8 години

Do 96. V poletno zadanie ukazani zapasni aerodromi.Poleti na GA po zakon vinagi s zapasni aerodromi,na ekipazh sled nespoluchliv opit beshe predlozhen Krasnodar .No e tova dopolnitelni zatrati,gorivo,obespechenie na patnici sredstva za predvizhvane do Postov,eda, zakuski ,a polet ot nizkotarifna kompaniya.Ekipazh vyibral neoptimalen variant,ne smog pricenit vse za i protiv.Za tova reshenie ne tryabva da priema samo keptan.Posledni katostrofi na nizkotarifni imeno za tova.

55

Ne obicam loukosteri

преди 8 години

Parvo na *** ,zaginali nashi sovernici -pravoslavni xora,mrazya psixichiski bolni xora !Vtoro kup gluposti ot eksperti,tova mnenie na ekspert s tapiya.Sryaz na batara osobeno pri nalichie na nizka struya edno ot nai-opasni meteoyavleniya za poletyi.Vinagi byax protiv samo Keptan da vzima reshenie,ot mnogogodishna praktika ima mnogo sluchai ,koga yunachagi podcenyavat, a v poveche sluchai i prenebregvat meteoinformaciya.RP mozhet predlozhit' utivane na zapasen aerodrom,no ne mozhe narezhda.

fallback