Снимка: bgonair.bg
fallback

Шофьорите на Uber ще имат нужда от разрешителни, за да работят в град Мексико, а компанията ще трябва да плаща на местния транспортен фонд, сочи план на правителството на северно-американската страна. Това ще бъде първият подобен правилник за работа на услугата, оперираща посредством мобилно приложение.

Предложените регулации забраняват Uber и компании като нея да приемат плащания в брой от потребителите, като предлага предплатени планове.

Uber ще трябва да плаща на правителството около 100 долара годишно за лицензирането на всяко едно от превозните средства в нейната платформа и да дава около 1,5% от приходите си от този пазар на новосъздадения транспортен фонд, посочват още документите. Планът все още е в процес на договаряне и може да бъде променен, преди да бъде публикуван официално следващата седмица.

"Uber е щастлива да плаща таксите, които я поставят наравно с местните таксита", обяви говорителят на компанията Ана Паула Бланко. Тя обаче не коментира точните данни, преди да станат официални.

Uber навлезе в Мексико през 2013 г. и твърди, че има 300 000 клиенти там. Град Мексико е дом на около 140 хил. регистрирани таксита, а преди време шофьорите им протестираха срещу Uber и призоваха услугата да бъде забранена.

Фирмата се сблъсква с предизвикателства и в други части на Америка. Властите в Сао Пауло, най-големият град в Бразилия, гласуваха за забрана на Uber след протести на местните таксиметрови шофьори.

Вижте повече във видеото на bgonair.bg:

Гледайте още видео материали от "Свят" на bgonair.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Таксиджия

преди 8 години

Юбер са опит на американците да направят таксиметров монопол в целия свят. Чиста борба за пазари, от 15 години работя като такси, плащам на такси компанията си около 30% от оборота си. Юбер взима подобен процент от шофьорите си, като избягва плащането на данъци и такси. В Б-я вече има няколко такси приложения от няколко години са. Най-добрите са Таксистарс, работят в над 20 града, от 1 Юли безкасово плащания с карти и всичко е законно и прозрачно.

6

Анонимен

преди 8 години

Идеята на Uber е не да возят хората, а да свързват клиентите с шофьорите. Пример: Имам кола и искам да изкарам някой лев преди морето като шофьор за Uber. Използвам моята кола. Няма смисъл да плащам всички разходи за регистрация, ако искам само няколко дни да бъда шофьор.

5

Панталеев

преди 8 години

До УзуновЗначи без пари става

fallback