Юбер са опит на американците да направят таксиметров монопол в целия свят. Чиста борба за пазари, от 15 години работя като такси, плащам на такси компанията си около 30% от оборота си. Юбер взима подобен процент от шофьорите си, като избягва плащането на данъци и такси. В Б-я вече има няколко такси приложения от няколко години са. Най-добрите са Таксистарс, работят в над 20 града, от 1 Юли безкасово плащания с карти и всичко е законно и прозрачно.
Идеята на Uber е не да возят хората, а да свързват клиентите с шофьорите. Пример: Имам кола и искам да изкарам някой лев преди морето като шофьор за Uber. Използвам моята кола. Няма смисъл да плащам всички разходи за регистрация, ако искам само няколко дни да бъда шофьор.
Просто не плащат такси и лицензи за превоз на пътници. Затова имат възможност да возят малко по-евтино.Лично за предимствата на Юбер са това че си плащаш с карта, съответно няма отговори от тива "Нямам да ти върна". Освен това знаеш точно колко км са изминати, защото маршрута го имаш на телефона.Не ги разбирам Юбер обаче - могат да си платят таксите и лицензите и да разбият всички таксита. Защо се скръндзят - не знам.
Не са особено по-евтини, но са по-добри. Просто и обективно. Чиста кола, учтив човек, вместо кафяв темерут смърдящ на цигари. Това първо, второ - не даваш пари на ръка, съответно не се натъкваш на момента: "Еми, неа дребни, деведесе не моа да върна". Трето - тотално отсъствие на помпи и прочие пособия. Четвърто, даваш оценка на шофьора от Убер; ако тя стане прекалено ниска, не му разрешават да вози.Бакшишите могат само да подсмърчат от безсилие пред всички тези предимства.
Някой ще обясни ли с думи прости с какво е различна услугата на Юбер от такситата на улицата и защо са по евтини?
Мексико срещу Uber за равни права с такситата