Снимка: Reuters
fallback

Разбилият се днес самолет "Еърбъс" на германския авиопревозвач "Джърмануингс" е губил продължително време височина, преди да се разбие във Френските Алпи, обяви шефът на авиокомпанията Томас Винкелман.

При катастрофата по всяка вероятност са загинали всичките 150 души на борда - 144 пътници и 6-членен екипаж, предаде Асошиейтед прес.

Oще по темата
Според Винкелман машината започнала да пада малко след като била достигнала височината, на която трябвало да лети след излитането си от летището в Барселона. Падането продължило осем минути, посочи той пред репортери в Кьолн. Връзката с радарните и авиодиспечерските служби е прекъснала в 10,53 ч.

По думите на Винкелман пилотът на самолета е имал над 10-годишен опит, работейки за "Джърмануингс" и нейната компания майка "Луфтханза". Фаталният самолет е преминал рутинен преглед вчера.

От своя страна авиопроизводителят "Еърбъс" съобщи, че разбилият се самолет, който е бил от модела А320, е бил доставен на "Луфтханза" през 1991 г. Извършил е 46 700 полета и е навъртял общо 58 300 летателни часа, предаде ТАСС.

Същевременно говорителка на северозападния германски град Халтерн-ам-Зее заяви, че има основания да се смята, че 16 ученици и двама учители от града са били на борда на самолета, но че няма официално потвърждение. По-рано се появиха съобщения в германските медии, че 16 деца и двама учители от местната гимназия "Йозеф Кьониг" са били на борда.

Разследването на причините за катастрофата е поверено на прокуратурата в Марсилия, съобщи ТАСС, като се позова на френското министерство на правосъдието.

Както Dnes.bg съобщи, малко по-рано френският премиер Манюел Валс съобщи, че не може да бъде изключена нито една хипотеза за днешната катастрофа на самолета Еърбъс А320. На мястото на катастрофата успя да кацне хеликоптер и бе установено, че няма нито един оцелял, каза Валс днес следобед пред парламента.

Метеорологичните условия в района на катастрофата са се влошили следобед и е завалял леден дъжд.

На този етап Българското Министерство на външните работи няма официална информация за националностите на пасажерите на борда на разбилия се във Френските Алпи германски самолет, заяви за bTV говорителят на ведомството Бетина Жотева.

Според информация на Жилбер Сован, председател на Генералния съвет на френския департамент Алп дьо От Прованс ("Горнопровансалски Алпи"), отломките от самолета са се разпръснали в радиус от 100-200 метра.

По думите най-големите отломки са с размера на малък автомобил. Сован добави, че по земя няма достъп до мястото на сблъсъка, но отгоре хеликоптери събират информация, а в района име 500 жандармеристи и  пожарникари.

Междувременно в зоната на катастрофата и целите Френски Алпи започна снеговалеж и са влошиха атмосферните условия. Метеоролозите предричат, че снегът ще вали няколко часа, а експерти твърдят, че прибирането на телата на всички загинали може да продължи няколко дни.

Мястото на катастрофата е на 2700 м надморска височина и хеликоптери не могат да се приземят на склона и затова пускат с въжета спасители или кацат в подножието му. Оттам е потеглила група спасители, която ще стигне до мястото на катастрофата едва след 4-5 часа.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

31

Марков

преди 9 години

До малко аритметикаИ защо се съмняваш?! Знаеш ли колко вътрешни полета може да направи един самолет за денонощие? Доста повече са от 5-6! Помисли малко преди да пишеш! Иначе евала за аритметиката ти и за аналитичното ти мислене!

30

Марков

преди 9 години

До NatGeoТи знаеш ли колко са 11 000 км височина?!?Защо не се замислиш малко преди да пишеш глупости?

29

Боби

преди 9 години

До Шоп и СандоНе съдете гражданските самолети спрямо военните критерии един изтребител има "живот" 6000 часа но всеки военен самолет е проектиран да издържа 8-9-10Же претоварване. При свръхзвуков полет част от корпуса се загрява над 300 градуса и други благинки. Еърбъсите имат максимално ограничение от 3же но живота им е мнооого по дълъг.

fallback