източник: Reuters

Кубинците ще могат свободно да купуват и продават нови и стари автомобили, без да искат разрешение от държавата, съобщава autonews.com.

За последно свободен пазар на автомобили в страната е имало през 1959 г., припомня изданието.

Преди две години на кубинците им беше разрешено да купуват и продават нови и стари коли помежду си или чрез държавните търговци на автомобили, но само с правителствено разрешение. Сега това ограничение отпада. Вносът обаче остава зависим от държавата.

Вестникът на Кубинската комунистическа партия – Granma, съобщава, че се „освобождава продажбата на нови и използвани мотоциклети, автомобили, ванове, малки камиони и минибуси за кубинците и чуждите граждани в страната“.

Либерализирането на пазара на автомобили, доминиран от държавата, е една от реформите, планирани от президента Раул Кастро, който наследи брат си Фидел през 2008 г., и одобрени от Конгреса на комунистическата партия още през 2011 г.

Преди септември 2011 г. нямаше ограничения пред пазара на автомобили, внесени в Куба преди 1959 г. Това е основната причина на Острова на свободата да има толкова много коли, произведени през 50-те години на ХХ век, главно в САЩ.

В Куба могат да се видят и доста стари возила от бившия СССР – водещ партньор на страната през по-голямата част от втората половина на ХХ век.

По-новите автомобили в Куба са предимно държавни. Някои от тях са продадени на доста занижени цени, но на определени хора – дипломати, лекари и други. Често обаче те препродават колите на три- или четирикратно по-високи цени.

Новите правила на пазара на автомобили ще бъдат публикувани в кубинския държавен вестник през следващите дни и ще влязат в сила 30 дни по-късно. Ще бъдат приети обаче и по-високи такси върху сделките, с които ще се финансира публичният транспорт в страната.

Още световни икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase