Капитанът на италиански круизен кораб "Коста Конкордия" Франческо Скетино е задържан от полицията, съобщи ИТАР-ТАСС.
Италианската прокуратура е започнала разследване по обвинение в небрежност, причиняване на щети и непредумишлено убийство. Скетино е застрашен от десет години затвор.
Капитанът от крайбрежния град Соренто има зад гърба си 11-годишен опит в управлението на големи круизни кораби. Според местни медии, след като командваният от него кораб претърпял корабокрушение край остров Джилио, той се обади на близките си и казал, че се е случила трагедия, но той е спасил хората.
За специалистите е непонятно как оборудваният с високотехнологични навигационни системи съд се е натъкнал на подводни скали, при положение, че е следвал добре изучен маршрут. Според капитана скалите не били обозначени на картата.
Сред основните версии за причините за корабокрушението са човешка грешка или за повреда в електронното оборудване, отчитащо параметрите на курса на кораба. Според друга версия равнището на водата в района на Джилио се оказало по-ниско от очакваното.
Според неназован източник, близък до разследването, корабът се е движел по погрешен път, прекалено близо до сушата. Каквато и да е истината, в кораба има пробойна с дължина от около седемдесетина метра, причинена от скала.
Пътниците обвиняват екипажа и персонала на кораба, които били предимно азиатци, в непрофесионализъм.Капитанът Скетино решил да приближи кораба възможно най-близо до брега, за да може бреговата охрана на Джилио да помогне бързо на пасажерите, някои от които се хвърлили във водата.Двама души са открити живи в останките на луксозния лайнер "Коста Конкордия", който вчера претърпя корабокрушение.
По време на издирването си пожарникари са установили гласов контакт с мъж и жена и после са ги намерили в една кабина няколко палуби по-надолу. Двамата оцелели са от азиатски произход и са в добро състояние.
По данни от тази нощ около 40 души от над четирите хиляди пътници и екипаж на лайнера все още са смятани за изчезнали безследно. Досега са регистрирани трима загинали и 70 ранени.
Черните кутии на кораба са намерени и предадени на съдебните органи.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
48
do Vasco da Gama
преди 12 годиниСега изнамерих официалния таймлайн и наистина излиза, че са карали право към острова. Удрят скалата в 9.30 ( 8.30 по ГМТ ). Според трака, 7 минути по-късно правят десен завой към пристанището. Тоест излиза, че първо се удрят и след това разбират, че не са там където трябва да са. Ако не е била скалата е можело и да направят някой десент на острова :D
47
Vasco da Gama
преди 12 годиниДо номер 50:Ако пък ти беше погледнал трака на кораба в marinetraffic/ais/ и ако знаеше какво значи AIS щеше да разбереш за какво говоря;-).Маршрута на кораба е трябвало да минава мноооого на запад от о-в Джилио.Освен това газенето на Costa Concordia e най-малко 8.0метра,така че корабът е трябвало да плава минимум по 30-метровата изобата,което ще рече че трябва да има поне 20метра чиста вода под кила!Да не говорим,че корабите от този тип имат поне 2 ехолота и то най-модерни-цифрови!
46
do Vasco da Gama
преди 12 годиниако беше погледнал в гугъл сигурно щеше да намериш и други източници на информация от този световноизвестен и супер достоверен новинарски ( пардон - клюкарски ) сайт. Курсът на кораба е минавал западно то острова. Преди да го наближат взимат на буксир една скаличка дето ей така случайно им прави 70+ метра пробойна. След това капитанът решава да вземе курс към острова, така че бреговата охрана да може да помогне за евакуацията... та ето това е въпросната права линия дето виждаш в трака.