Снимка: БГНЕС
fallback

Европейската комисия (ЕК) одобри създаването на най-големия трансатлантически алианс между компаниите British Airways, Iberia и American Airlines, съобщи АФП.

По-рано регулаторните органи имаха съмнения дали трябва да бъде дадено подобно разрешение поради възможността алиансът да бъде използван с цел монополизиране на пазара.

През 2009 г. Европейската комисия започна проверка за това дали алиансът изпълнява антимонополните правила.

След провеждане на специални пазарни тестове комисия заключи, че проектът не застрашава правата на потребителите, и прекрати разследването.

Европейската комисия одобри и сливането на два от участниците в алианса – British Airways  и Iberia. Авиопревозвачите ще създадат единна компания International Airlines, чието седалище ще бъде в Лондон. 55% от акциите на тази структура ще се държат от British Airways, а 45% – от Iberia. Въпреки обединяването си двете авиокомпании ще запазят брендовете си за полетите.

Трите авиокомпании подписаха споразумение за създаване на трансатлантическия алианс през август 2008 г. В рамките на алианса самолетите на авиокомпанията ще извършват полети между САЩ, Канада, ЕС, Швейцария и Норвегия. Самолетите на алианса ще летят по 443 дестинации в 106 страни по света.

Постигането на тази договореност стана възможно, след като ЕС и САЩ подписаха договор за „открито небе“. Така европейските авиокомпании могат да изпълняват полети до САЩ от всяка точка в ЕС, а не само от своята страна.

От своя страна американските авиопревозвачи получиха правото да превозват пътници до всяко европейско летище.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Bean

преди 13 години

да, през германия, лондон, амстердам или париж. директните полети до калифорния от европа са обикновено доста по-скъпи отколкото с второ прекачване в ню-йорк да речем... освен това след 11 часа полет да седиш във франкфурт още три и да чакаш полета за софия е мнооого досадно. представи си колко гот би било от л.а. до ню-йорк за 4 часа и половина, след това още 8 и си директно в софия...

10

...

преди 13 години

Че до западния бряг се стига спокойно с 1 прекачване в Европа. Директен полет до София няма как да стане, защото няма достатъчен поток - самолетите за дълги разстояния са с по 300 места и нагоре.

9

Bean

преди 13 години

Дано пуснат и директен полет от Ню Йорк или Чикаго поне до София, да не виси човек с часове по разни летища в Европа. То се е видяло, че до Западния бряг няма да има, но поне да се прекачва човек веднъж. Пътници няма да липсват.

fallback