Снимка: БГНЕС
fallback

Грешки на екипажа на полския правителствен самолет, който се разби край Смоленск, са причина за трагедията, заяви председателят на комисията по разследването на авиокатастрофата във Варшава – Едмунд Клих, цитиран от ВВС.

Самолетът с президента на Полша Лех Качински, който летеше за Катин за участие във възпоминателна церемония, се разби в условията на гъста мъгла на 10 април. Всички 96 души на борда загинаха.

След прослушване на записа на черната кутия експертът стигнал до извода, че пилотите са игнорирали предупрежденията на уредите на самолета и са предприели голям риск.

„Защо? Защото толкова са били подготвени“, цитира думите му вестник Rzeczpospolita.

Според Клих пилотите са знаели на каква височина се намират, но са продължили да се снижават, без да виждат пистата за кацане.

Както подчертава изданието, на летище „Северно“ няма радионавигационна система, затова пилотите на височина 100 метра над земята трябва да се откажат от кацане при лоша видимост.

„Косите ми са сиви, поемам риск и отговарям за това. Смятам, че обществото трябва да е в течение“, заяви председателят на полската комисия.

Отговорните за предполетната подготовка на екипажите не осъзнават важността на тренажорите, казва за Rzeczpospolita специалистът по авиация Томаш Хипки.

На 19 май ръководителят на техническата комисия на Международния авиационен комитет (МАК) Алексей Морозов съобщи, че екипажът на разбилия се Ту-154 не е преминал необходимата подготовка на тренажор и не е имал достатъчно летателни часове.

Другият в кабината

Преди няколко дни Едмунд Клих заяви, че другият мъж, чийто глас е регистриран на записващите устройства в кабината на самолета, е разпознат като главнокомандващия ВВС на Полша ген. Анджей Бласик.

Oще по темата

Според Клих Бласик не е бил единственият страничен човек, намирал се в кабината на самолета с полския президент, но той е разговарял с пилотите до самия момент на удара на Ту-154 в дърветата при подхода му към земята.

Руските и полските следователи се разминават по въпроса колко значимо е било присъствието на странични хора в кабината на пилотите: на съвместна пресконференция с Международния авиационен комитет Клих заяви, че това „не е имало решаващо влияние върху произтеклите събития“.

Ръководителят на Международния авиационен комитет Татяна Анодина каза по този повод, че „в руските федерални авиационни правила има ясни инструкции, че не се допуска присъствието в кабината на екипажа на лица, които не са свързани с изпълнението на полета“. Това се отнася и до световната практика, добави тя.

Назовавайки името на Бласик, Клих не казва еднозначно дали може да се определи съдържанието на разговора на генерала с летците като психологически натиск.

Според него това трябва да оценят психолозите, но съответната работа още не е завършена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

СССР!

преди 13 години

Не ме е*е за поляците. На всичкото отгоре симилират, че са в траур. И тея, които плачат са роднини, съпартийцив(95%) и *** фенове на президента си? Замислете се, какво ще е ако нашия умре-пак същото!А и ЕС вече скърби-нанайки.Тея с приятелството не минават.Германците ли ще скърбят,дето имат вековна омраза или др., абе мани...

27

Анонимен

преди 13 години

а според мен гледате твърде много филми-много ясно че пилотите ще ги изкарат виновни,иначе трябва да са виновни тия които са ги накарали да кацат на всяка цена.е сега цената е платена. какво търси пасажер в пилотската кабина па бил тои и началника им а?сигурно им е разказвал вицове.ако пилотите са били опитни,а те сигурно са били такива, не може да не им е било ясно какъв риск поемат.просто са изпълнили нечии заповеди.

26

Анонимен

преди 13 години

NE LAJETE

fallback