Снимка: Reuters
fallback

Президентът на САЩ Доналд Тръмп официално въведе във въоръжение единадесетият американски самолетоносач и първият от ново поколение с ядрено задвижване.

"Американската стомана и американските ръце произведоха послание от 100 000 тона към света: американското могъщество не знае граници", заяви Тръмп на церемонията във военноморската база в Норфък, щата Вирджиния. , Това предаде Франс прес, цитирана от БТА.

"Към които и хоризонти да се насочи този кораб, съюзниците ни ще спят спокойно, а враговете ни ще треперят от страх", заяви президентът на САЩ на церемонията по официално приемане на кораба от военноморските сили.

Сред присъстващите на церемонията бяха бившите министри на отбраната Доналд Ръмсфелд и Дик Чейни, предаде Асошиейтед прес.

Новият самолетоносач "Джералд Форд" е кръстен на 38-ия президент на САЩ. Строежът му започна през 2009 г. и трябваше да завърши през септември 2015 г. на цена от 10,5 милиарда долара, но този бюджет достигна над 20 процента преразход до 12,9 милиарда долара. ВМС обясняват забавянето и преразхода с високотехнологичните системи на кораба.

Новият самолетоносач е първият от клас "Джералд Форд", който заменя досегашния клас самолетоносачи "Нимиц". Следващият от това ново поколение е самолетоносачът "Кенеди", чийто строеж вече е започнал. ВМС на САЩ искат да увеличат флота си до 12 самолетоносача до 2031 г., отбелязва Франс прес.

Никоя друга държава няма такава военноморска сила. Русия и Франция имат по един самолетоносач, а Китай въведе във въоръжение втория си, но той още не е в оперативна готовност.

Самолетоносачът "Джералд Форд" ще е в оперативна готовност през 2020 г., а първото му разгръщане е планирано за 2022 г. той е с дължина 333 метра и екипаж от 4460 души и е задвижван от два ядрени реактора.

Новият му тип катапулт за самолети, електронен, а не парен, ще осигури 25 процента повече излитания за 75-те самолета и хеликоптери, а подобренията позволяват по-лесна поддръжка с екипаж от 500 души по-малко спрямо самолетоносачите от клас "Нимиц".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

101

Знаете ли че?

преди 6 години

Боята и технологията за нанасянето й са патентовани от българка в САЩ?Боята не позволява полепването на ракообразни, водорасли и други морски гадинки, които да увеличават съпротивлението с водата и да влияят негативно върху скоростта на самолетоносача.

100

Боби

преди 6 години

До Блядистанци 136Защо им е да Копират това Чудо?САЩ, Франция, ВБ, Русия, Китай, Индия имат технологията за ядрени реактори за подводни лодки - тоест могат да построят и ядрени самолетоносачи - Дьо Гол(ФР) и Кралица Елизабет(ВБ) са примери за това.Но един самолетоносач с транплин като Руските/Китайските не се нуждае от няколко стотин тона парна или електромагнитна установка за катапултиране на самолетите. ЕМ установка изисква и по-мощни реактори което още повече ОСКЪПЯВА кораба.

99

Боби

преди 6 години

Ех експерти...1. Самолетоносач в затворено като Балтийско или Черно не стъпва защото подводниците(дизелови) и авиацията ще му изпият кръвта а няма простор да маневрира. Средиземно даже е тясно море но много много важно.2. Елктромагнитни Катапулти това е несъмнено + в сравнение с парните, но всеки разбира когато стартират самолети очевидно защо? ЕМИ в малък размер.3. САЩ самолетоносачи са подвижни летища/хангари без собствено въоръжение - реално това е голям минус и зависят от охраната си

fallback