В историята на цивилизацията са построени много мостове, които свързват пътища над неблагоприятни терени.
Мостовете обаче могат също така да покажат икономическата и творческата мощ на градове и инженери. Много от тях са се превърнали в икони на градове, региони и цели държави.
Именно затова мостът във Владивосток е и гордост за Русия.
Той се намира край тихоокеанските брегове на града, от другата страна на тесния пролив Източен Босфор, свързвайки големия горист остров Руски с града. Наричат го Златния мост, тъй като е над залива Златен рог.
По време на съветската епоха островът е бил главно от военно значение.
Доскоро дори жителите на Владивосток трябваше да получат специално разрешение, за да посетят острова, но днес той е отворен за туристи. На Руски има само около 20-30 км асфалтови пътища, но се очаква в бъдеще той да се развие като топ курорт.
Прекрасният мост е открит през юли 2012 г. и е дълъг 1885 метра, а капацитетът му е до 50 хиляди превозни средства на ден, но се използва от не повече от няколко хиляди коли и туристически автобуси.
Наскоро National Geographic обяви моста във Владивосток сред 10-те най-красиви в света. Самият град е считан за „Сан Франциско на Русия“.
Вижте снимки на моста в галерията на Тialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
29
До Анонимен 41
преди 8 годиниТи май искаше да кажеш нещо, но не ти се получи. Причина - органическа тыпота. Някакви безсмислени нападки. Много преди теб знам за това, къде са поръчани вантите. Следя този мост, отпреди да започнат да го строят. Ако ние имахме $1 млрд колко моста щяхме да направим на Дунава? Да, ама ги нямаме, а хората ги имат. И построиха това забележително творение за същия срок, за който испанците построиха нашия. За о-в Русский не е необходима железница - погледни картата, бе! По Golden Gate ж.п. има ли?
28
Анонимен
преди 8 годиниМостът струва 1 милиард долара, за тия пари ние щяхме да имаме три-четири моста през Дунав, които да имат и жп. линии и да са с по-голяма товароносимост. Лъжа е, че е строен само от руски фирми. Най-отговорната част - вантовото окачване, е работа на френска фирма. Колкото до уникалността, окачени мостове по света се строят от няколко века, преди почто 100 години е построен Голдън гейт.
27
Анонимен
преди 8 годиниЗащо чак сега пишете за моста? Повечето българи знаят за неговото съществуване. Иначе той е пуснат в началото на август 2012г., а не през юли 2012 г. ДВФУ също трябваше да покажете. Тогава българския читател щеше да възкликне: "Ама това във Владивосток ли е?"