Архив: Reuters
fallback

Скандалът "Дизелгейт“ в Германия се разрази, когато стана ясно, че германският автомобилен концерн VW е оборудвал 11 млн. автомобила по света със софтуер, който манипулира данните за отработените газове. В лабораторни условия дизелите на Фолксваген, а както се оказа по-късно и тези на Ауди и БМВ, отговарят на изискванията, но на пътя отделят до 40 пъти повече азотни оксиди от разрешеното, пише в свой материал "Дойче веле".

Заради "Дизелгейт“ цените на старите дизелови автомобили в Германия, а и в Западна Европа вече са значително по-ниски. "Дизелите загубиха между 10 и 20 процента от стойността си“, казва Ансгар Клайн от Съюза на свободните автомобилни търговци в Германия.

Oще по темата


За да се преоборудват манипулираните дизелови мотори, са нужни нови катализатори, които биха стрували между 400 и 700 евро. Производителите в Германия се дърпат от отговорност и не са готови да поемат всички разноски. Собствениците на подобни возила на практика са в безизходица и предпочитат да се отърват от тях. Затова старите "мръсни" дизели често заминават за Източна Европа, където по традиция се търсят автомобили с по-евтино гориво.

Старите бензинови автомобили от Германия пък по традиция се отправят за Африка. Редица африкански държави са въвели максимална възраст за вносните автомобили, но по техните пътища вече се движат все повече коли, чиято възраст надвишава 25 години. Всяко дете, което си играе в градините на парк Ухуру в Кения, е изложено на риск. Мръсният въздух в африканската държава е основната причина за бума на респираторни заболявания. Един от големите замърсители на въздуха са старите автомобили.

От доклад на Центъра за наука и околна среда в Ню Делхи става ясно, че 14% от старите автомобили в Африка са с произход от Германия и Китай, а други 15% - от САЩ и Япония. По данни на германското Министерство на околната среда, през последните години легалният износ на автомобили втора ръка към Западна Африка се е удвоил.
Увеличила се е и нелегалната продажба, предполагат германските власти, съдейки по това, че не са в състояние да установят къде се намират близо 1 милион спрени от движение автомобили.

"Таратайките отиват в Африка, а мръсните дизели в Източна Европа“, казва Хайдар, собственик на сервиз в Германия. Колите за Африка първо се товарят на автовози до Хамбург, а оттам се превозват с кораб до Джибути, Дарес Салам и Лагос, споделя Хайдар. За нелегалния внос също си има начини, обяснява германецът от иракски произход: "Ако познаваш когото трябва, можеш да внесеш всякакви коли“. Понякога автомобилите се пренасяли на части, за да минат границата още по-лесно.

В сервиза на Хайдар не се продават нови дизели. Чуждестранните клиенти не ги търсели: "В Либия можеш да си напълниш резервоара с бензин само за 1 евро. Затова хората там не си купуват дизелов автомобил.“ Хайдар разказва още, че клиентите от Северна и Западна Африка идвали в Германия за по две седмици и търсели желания автомобил по обяви в интернет - като например тази: "Червено Ауди А4, бензинов двигател, произведено през 1995 година, мотор в добро състояние, цена 500 евро“.

След по-обстойно прочитане на обявата обаче става ясно, че колата не е годна за движение в Германия, защото не отговаря на еко-нормите. "Подобни коли заминават за Африка“, споделя продавачът. "Освен Ауди, клиентите от Африка купуват още БМВ, Опел и Фолксваген“, допълва той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

95

Онзи

преди 5 години

Егоизмът на човекът ще го унищожи!Не разбирам хората от по-долнте постове , ами ако не си загрижен за здравето на МОИТЕ ДЕЦА ,то поне се загрижи за здравето на ТВОИТЕ ДЕЦА! Искал бил комфорт и удобства- ами утре като ще ти се наложи да ходиш със кислороден апарат какъв комфорт ще имаш?Или ако бъдещите ти деца се родят със малоформации??

94

Внимателно

преди 5 години

В Момента в повечето големи градове има остър електромагнитен смог.Дигитално терористична холограмна техника и включени фарове през деня са повредили тежко въздушния защитен слой над градовете.НАркомани на власт внушават растеж на всяка цена. Произвеждат се огромно количество стоки вкл автомобили .Самото производство уврежда тежко природата.

93

Тровят с хлор

преди 5 години

ОСновна причина за респираторните заболявания в много страни са хлор токсични обгазявания в ясли,градини и училища.МЕд мафията традиционно отравя всички деца в държави където ползват хлор токсични канцерогенни разтвори вкл з а миене на чинии,вилици,лъжици и под .Може д а снимате хлор токсичен канцерогенен облак в ясли и градини след миене на пода.

fallback