Изгорелият автобус. Снимка: архив Булфото
fallback

В много лошо техническо състояние е бил автобусът на вече фалиралата „Ентуртранс”, стана ясно  днес, когато Бургаският окръжен съд даде ход на делото за катастрофата на автомагистрала „Тракия“, при която през 2011 година загинаха 9 души. Превозното средства тогава се обърна и се самозапали. Още преди 3 години стана ясно, че автобусът е бил доста стар.

Днес представената петорна автотехническа експертиза показва, че машината е била силно корозирала и неподдържана. Това стана ясно от думите на проф. д-р на техническите науки Станимир Карапетков, техническо лице от София, част от екипа изготвил експертизата.  „Недопустимо е да бъде пуснат такъв автобус в такова състояние по нашите пътища”, обясни той и допълни, че не знае как МПС-то е преминало през технически преглед.

Според експертизата тежкият инцидент е възникнал заради техническа неизправност, в следствие на корозия на много важна силова напречна щанга. Каросерията на автобуса се залюлява. Водачът, стремейки се да запази управлението, завива рязко вляво. Това действие е технически неправилно и така на практика е отправил автобуса към лявата еластична ограда. Така се стига до преобръщането на автобуса. Скоростта е била около 98км/ч.

Според Карапетков проблемът, е че съгласно техническите норми, рязкото завиване вдясно е причината за катастрофата, но съдът трябва да прецени дали тези реакции на водача са предотвратими. Според него шофьорът е можел да удържи превозното средство и с действията си да предотврати тежкия инцидент.

„Лошо техническо състояние и поведението на шофьора са комплексните причини за трагичния инцидент на магистралата”, е становището на прокуратурата.

Според бившия шофьор на фирмата Хюсеин Адем Хюсеин пък автобусът е бил в добро състояние. Шофьорът е управлявал автобусa около десетина пъти, но никога не го е карал на технически преглед. Практиката във фирмата била, когато наближавала датата даден автобус да мине технически преглед, уведомявали началника на транспортния отдел и сегашен обвиняем - Николай Точев. Реално дали автобусите минавали такива прегледи, той не знаеше.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

usa

преди 10 години

To po tazi logika za rujdata,oznachava,che sled kato sa mi rajdiasali diskovete na kolata sled avtomivkata I triabva da gi smenia,nishto che sa novi.Abe I tezi sa edni eksperti,mani,mani-sigurno ne mogat I edna guma da smeniat,ama inache na teoria mnogo gi razbirat neshtata:-)

16

анонимен

преди 10 години

по какво се познава,че автобуса е СИЛНО КОРОДИРАЛ И НЕПОДДЪРЖАН,това са общи приказки за пазара,а не за съда.Като техническо лице,този "професор",трябва да каже-силно кородирал е защото ръждата е толкоз и толкоз милиметра или сантиметра или метри и според такъв и такъв норматив е силно кородирал."Професора" е кабинетен учен,който трябва най-малко 5 год да работи като *** монтьор за да дава такива умозаключения.По засон водача е отговорен за всичко,ама не бива да му се слага чадър в ануса

15

Анонимен

преди 10 години

МАгистралата в този участък на нищо не мяза, мантинелите са по стандарт да издържат само на удар от лека кола, рейса на нищо не мяза, и скъсал щанга. Накрая шофъора виновен. Тия където са пуснали рейса трябва да им вземат лиценза, да ги глобят и на експертите да забранят до живот да работят в друг пункт за ГТП, собствениците на фирмата да ядат бахура. И бойко голем го вадеше ама мек, това открил онова оправил едни опасни 30км не можа да ремонтира. Ама кво, всичко по старо му....

fallback