снимка: Ройтерс

Дъщерната на американския концерн Alphabet компания Waymo засега оперира в САЩ само в два града - във Финикс и Сан Франциско. Сега става ясна и обратната връзка на пътниците, използвали автономните коли: по-голямата част от тях оценяват положително роботакситата, но има и оплаквания.

Обратната връзка е част от анкета след 10 500 пътувания през юли и август. Коментарите са били изпратени анонимно от мобилното приложение на Waymo.

70 процента от пътуванията са получили най-високата оценка от пет звезди, докато 30 процента са получили най-много четири звезди. По-малко от пет звезди са класифицирани от Waymo като отрицателна обратна връзка. За всеки отрицателен рейтинг пътниците посочват редица проблеми, които са изпитали - предимно с поведението на автомобила.

В оплакванията си пътниците пишат за странни спирки при слизането от колите, ненужни отклонения и неадекватно шофиране. Един пътник се е оплакал, че Waymo го е закарал на работа твърде късно. Друг обаче е похвалил автономното си такси за „възхитителното справяне" с „идиотските шофьори" от човешки вид, предава The Information.Hidden Field

В продължение на над две години Waymo превозва пътници в самоуправляващите се превозни средства по обществени улици, докато усъвършенства технологията с надеждата за по-широко разпространение. Оценките и отзивите на пътниците са дадени след пътувания, които са се случили през юли и част от август - най-вече в района на Финикс - и показват подобрение в сравнение с представянето на Waymo по време на 2500 пътувания през първото тримесечие на годината въз основа на по-ранен анализ.

Тестовете в Силициевата долина са ограничени до служители на Waymo. В района на Финикс много пътници в момента се возят в превозни средства на Waymo безплатно, въпреки че част от тях плащат.

Колективно данните сочат, че на Alphabet ще е необходимо известно време, преди автомобилите ѝ да са готови за истинския пазар. Мениджърите на Waymo са заявили, че искат да се конкурират срещу Uber и Lyft, но данните показват колко път трябва да изминат колите, преди да постигнат високи нива на надеждност, безопасност и комфорт.

Данните предоставят най-подробния преглед на потребителското преживяване на пътниците в самите превозни средства на Waymo, от където не разкриват повече информация, въпреки че компанията използва обществени пътища като своя тестова площадка. Данните са доказателство и за бавното подобрение, което разработчиците на самоуправляващите се автомобили предприемат, докато се стремят да комерсиализират технологията след години пропуснати крайни срокове за по-обширни тестове.

„Колата продължаваше да се тресе, сякаш щеше да премине в различна лента. Много страшно бе за мен, съпругата ми и децата”, пише един скорошен пътник във Финикс.

Понякога превозните средства на Waymo поемат по далечни маршрути до своите крайни дестинации, което е довело до оплаквания от пътници, които закъсняват за работа и срещи.

„Моля, направете нещо за маршрута“, пише един от пътниците на Waymo.

Целия материал четете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase