Снимка: архив, Reuters
fallback

Tesla обяви, че започва да приема депозити по 1000 долара за своя соларен покрив Solar Roof. Става дума за идеята на главния изпълнителен директор на компанията да предлага соларна енергия за домовете. Освен това компанията пусна онлайн калкулатор, така че собствениците на домове да разберат колко ще им струва подобен покрив, пише CNN.

Solar Roof е направен от плочи, които не се различават от традиционните покривни керемиди. Всички те изглеждат идентични, но някои събират енергия от слънцето.

Мъск оцени, че повечето къщи ще се нуждаят от 40% покритие с активни соларни клетки, което пък помага за намаляването на цената. Потребителите, които зареждат един или повече електромобила, ще се нуждаят от допълнително покритие.

Мъск описа покрива като ключова стъпка напред в един свят, който се задвижва от възобновяема енергия.

Припомняме, че Tesla придоби SolarCity миналата година, за да създаде цялостно енергийно решение за своите потребители, предлагайки въпросните покривни покрития, батерии и електромобили.

"Искаме да се огледаме в кварталите си и да видим покриви, които са красиви и генерират енергия от слънцето", коментира Мъск.

Tesla описва Solar Roof като най-достъпния покрив, който може да бъде купен. По нейни изчисления едно домакинство може да очаква да плати по 21,85 долара на квадратен фут (0,09 кв. м) за Solar Roof.

Домакинствата все пак ще трябва да бъдат подготвени за сериозна първоначална сметка. Според калкулатора на Tesla някои покриви ще струват по повече от 75 хил. долара. Tesla очаква, че разходите ще се изплатят за 30 години.

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Кривондел

преди 6 години

Тесла все още е много скъп продукт за ентусиасти, но е бъдещето. Електричество от ВЕИ, автопилоти, електромобили... След 50 години децата ще слушат зяпнали за автомобили, които горяли въглеводороди и бълвали сажди както ние слушаме за ранната индустриализация.

7

Анонимен

преди 6 години

Виж за 1000 километра без зареждане си прав. Но ако бъдем честни, малко автомобили могат да изминат този пробег без зареждане на гориво. Въпроса обаче не е колко километра издържа без спиране автомобила, А ти колко можеш да издържиш. Препоръчително е на 200 300 км да се почива По половин час. Напълно достатъчно време за да се зареди автомобила за следващите 200~300 км. в зависимост от скоростта. Ако се кара по магистрала в Германия, тогава може да се наложи почивката да е час.

6

Анонимен

преди 6 години

Пишеш и за батериите и кога се избива цената на автомобила. Вече има не една Тесла, които са изминали над един милион км. Вероятно почти нищо не са платили за този пробег, но дори и да са плащали тока, Пак си се избили цената. Нека сметна по български цени:2500 зареждания по 20 лв дневна тарифа са 50000 лв.100000 литра гориво по 2 лв са 200 000лв. Дори не съм включил 60 смяни на масла филтри, ремъци и т.н. консумативи. Основния ремонт колко струва? Нощна тарифа? Безплатно зареждане?

fallback