Снимка: архив Reuters

Когато WhatsApp беше погълнат от Facebook за 19 млрд. долара, популярното приложение за съобщения имаше около 35 инженери и 450 млн. потребители.

Две години по-късно WhatsApp се похвали с над 900 млн. потребители и с 42 млрд. съобщения, изпращани всеки ден. Това значи, че компанията обработва до около един милион съобщения на всеки две секунди.

За разлика от технологични титани като Google, Amazon или дори самия Facebook обаче, WhatsApp все още се държи като съвсем малък стартъп.

Въпреки масовия успех и паричните възможности на Facebook WhatsApp разполага с общо 57 програмисти. Този малък размер помага на организацията да остане жива, но също така изисква целият екип да е на една вълна, заяви софтуерният инженер на WhatsApp Рик Рийд в рамките на конференцията F8.

"Културата ни наистина е свързана с нашата способност да имаме малък мащаб", казва Рийд, цитиран от Business Insider.

По думите му WhatsApp остава на фокуса, който той шеговито нарича "другия f-word". Нека Messenger, Google Hangouts и други да правят сложни приложения, но WhatsApp е фокусирана върху това да направи най-простото, най-надеждното приложение за чат, допълва той.

"Нашата мисия е да осигурим прост, бърз, надежден комуникационен инструмент без много допълнителни екстри", казва Рийд.

Той нарича това "Just Enough engineering" и обръща внимание на факта, че компанията отделя достатъчно усилия и ресурси, за да остане вярна на този фокус.

Същевременно Рийд похвали вътрешнофирмената култура "без срещи“ в WhatsApp, която се стреми, но не винаги постига, пълното премахване на срещите. Вместо това служителите на WhatsApp биха предпочели да използват "различни програми за чат", за да разговарят помежду си постоянно в рамките на малки групи по проекти.

"Това ни помага да останем фокусирани над онова, което правим, и допринася за това офисът ни да остане тих“, казва Рийд.

Още за света на технологиите четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase