Снимка: архив Reuters
fallback

Компанията за споделени пътувания Uber се съгласи да сключи споразумение, с което да сложи край на гражданско дело, заведено срещу нея в щата Калифорния. Делото е за подвеждане на потребителите относно достоверността на проверката, която Uber прави на своите водачи, преди да ги включи в платформата си.

Прокурорите на Лос Анджелис и Сан Франциско са се разбрали с Uber да плати 25 млн. долара обезщетения, съобщи Reuters.

Uber ще трябва да плати 10 млн. долара в следващите 2 месеца, а останалите 15 млн. долара могат да бъдат приспаднати, ако Uber се съобрази и с другите клаузи в споразумението през следващите 2 години, казват окръжните прокурори на Лос Анджелис и Сан Франциско.

"Това дело праща ясно съобщение на всеки вид бизнес или стартираща компания, че в стремежа им бързо да се сдобият с пазарен дял няма как да игнорират законите, които защитават потребителите," смята окръжният прокурор на Сан Франциско - Джордж Гаскон.

Компанията за споделени пътувания се радва, че делото най-сетне е приключило. "Доволни сме, че този случай вече е зад гърба ни и можем да удвоим усилията си за обслужване и на водачите, и на пътниците в целия щат Калифорния," гласи изявлнието на Uber.

Делото е било заведено още през декември 2014 г. от прокурорите на двата града, които твърдяха, че Uber заблуждава потребителите си колко добра проверка прави на шофьорите си при позволяването им да водят пътници.

Гражданските жалби също твърдяха, че водачите на Uber работят по летищата, без да са получили разрешения за това, а в Сан Франциско дори са таксували пътниците с допълнителна такса от 4 долара, която е била само за тях. Принципно те са длъжни да отчисляват сума и на самото летище, тъй като ползват негов терен, но това не е било правено.

Това ще накара компанията да е много по-строга, когато проверява миналото на шофьорите си, за да осигури безопасността на пътниците си. Също така, тя ще трябва да премахне водачите, които без нейно знание са искали още пари от пътниците, както и да се разбере с летищата каква такса ще трябва да им плаща и как ще я получават, за да спази стандартите на щата.

Uber вече е направила някоя от промените, като една от тях е вече да не промотира услугите си като "най-безопасните по пътя" или да нарича проверката на шофьорите си "златен стандарт".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

ДО ED

преди 8 години

"В България, на повечето фирми за подбор на персонал трябва да им се наложат такива глоби. Публикуват обява, обаждат ти се, и те пращат директно на интервю с работодателя, и за тази услуга получават пари! Брей!"Чакай, чакай, глобата на Юбер е за това, че не компанията твърди, че проверявала шофьорите си, но всъщност не ги е проверявала. Какво общо има това с агенциите за подбор на персонал не мога да разбера.

6

ED

преди 8 години

В България, на повечето фирми за подбор на персонал трябва да им се наложат такива глоби. Публикуват обява, обаждат ти се, и те пращат директно на интервю с работодателя, и за тази услуга получават пари! Брей!

5

Павел

преди 8 години

"накрая ще си признаят, че са една такси компания с мобилно приложение"Да, Юбер си е точно това - такси компания. Те никога не са го крили това.

fallback