Снимка: Hybrid Aircraft Vehicles

Най-голямото летателно средство в света съвсем скоро ще може да превозва и пътници. Подобното на дирижабъл средство е дълго 97,5 метра, което е с 18 метра повече от стандартен джъмбо джет, а като проектиране си е чист хибрид - комбинира елементи на стандартните въздухоплавателни средства под формата на неподвижни крила, но в същото време e изработен по специална технология, която да го прави изключително лек, съобщава Associated Press.
 
Името му е Airlander 10 и ако размерът не е достатъчен, за да бъде определен като технологично чудо, фактът, че може да превозва тонове товар и може да остане във въздуха до 3 седмици определено трябва да помогнат за тази квалификация. Най-интересното е че хибридното летателно средство може да стои във въздуха без никакъв екипаж. Малко хелий, който да го поддържа, и хората стават излишни.
 
Сред характеристиките му са изключителна устойчивост, дори на стрелба с оръжие, напълно безшумно движение и екологичност, тъй като не замърсява по никакъв начин околната среда. Освен това, кацането може да бъде извършвано на всякаква повърхност, включително върху вода, пясък и лед. С всички тези функции Airlander 10 може и да се превърне в бъдещето на въздушния транспорт.
 
"Ако направите сто дупки от куршуми в Airlander 10, пак ще може да летите поне 4-5 часа преди да се наложи да се приземите," казва главният му проектант Майк Дърам в интервю пред The Verge. "Тези летателни средства са изключително толерантни към повреди. Мога да изгубя един двигател, мога да изгубя и три и пак да летя." И дори да му се наложи да кацне, ще е нормално приземяване чрез 4-те дизелови V8 двигателя.
 
Въпреки невероятните си характеристики, Airlander 10 тепърва ще трябва да се доказва пред потенциални купувачи, които за сега не са особени развълнувани. Това може да се дължи на скромната цена от 35 млн. долара и поради фактра, че реални полети е нямало все още - тестове са планирани за лятото. "Има представители на военните от различни страни, които имат интерес за покупка, но няма как да кажем кои са," казва Крис Даниелс, PR мениджърът на HAV - Hybrid Aircraft Vehicles, компанията, която изгражда летателния апарат. "Смятаме, че с всеки тестов полет ще получаваме все повече запитвания, тъй като Airlander 10 е твърде нов и едва ли някой ще си го поръча, ако не е летял с него."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase