Снимка: Reuters, архив

iPad-ите може да са и полезни за малките деца, защото наподобяват интерактивните игри и с тях могат да учат нови неща, съобщи в. "Дейли телеграф", позовавайки се на ирландски учени.

Повечето двегодишни деца, които имат достъп до iPad или смартфон, се справят отлично с тях, могат да ги отключат и да търсят приложения и игри.

Миналата година обаче британският Национален институт по здравеопазване препоръча децата да имат дни без телевизия и екранното им време да е ограничено до най-много два часа дневно.

Ново изследване на учени от катедрата по педиатрия и детско здраве в университетската болница в Корк, Ирландия, показа, че тъчскрийн технологията въздейства различно върху мозъка на най-малките от пасивното гледане на някакво предаване. Нивото на интерактивност с нея е сродно на традиционната игра.

Учените са работили с 82-ма родители на деца на възраст от 1 месеца до три години. Те са им казвали колко време малките използват тъчскрийн дневно и дали могат да отключат екрана и да прелистват страници, или да разглеждат картинки, дали разпознават и използват определени символи, например икони за игри.

Повечето родители са имали устройство с тъчскрийн и 87 процента от тях са го давали на детето си да си играе средно по 15 минути на ден.

Девет от 10 души са казали, че детето им може да отключва екрана, да го плъзга, а две трети - че малките активно търсят каквото искат. Средната възраст за тези умения е 24 месеца.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase