Снимка: архив Ройтерс

 След доста трудна 2014 г. корейският производител на електроника Samsung очаква силни продажби за първите три месеца на годината. Очаква се, че при представянето финансовите резултати компанията ще отчете най-добри данни от средата на 2014 г., а с това и от три тримесечия насам.

В съобщението за пресата Samsung заяви, че оперативната печалба вероятно ще се свие с около 30 процента за първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2014 година.

Въпреки спада обаче Samsung надмина с това очакванията на анализаторите, като публикува оперативна печалба от около 5,9 трлн. вона, или 5,40 милиарда долара, през тримесечието, което е спад спрямо 8,5 трлн. вона година по-рано. Продажбите са в размер на около 47 трлн. вона, с 12 процента по-малко от 53,7 трлн. вона, отчетени година по-рано. Данните са предварителни; Samsung ще пусне окончателните си резултати по-късно този месец.

Печалбата в сезонно слабото първо тримесечие на практика е по-висока, отколкото в традиционно най-силното последно тримесечие, в което Samsung отчете печалба от 5,3 трлн. вона. Анализаторите очакват и силно представяне на поделението за чипове, което може да надмине резултатите на подразделението за мобилни телефони.

Корейската компания възнамерява да стане отново лидер на пазара на смартфони с новото поколение модели от висок клас и да изпревари отново американския си конкурент Apple. От петък новият флагман Galaxy S6 ще бъде в продажба, а анализатори и инвеститори очакват от него подобряване на бизнеса на цялата корпорация.

Прогнозата на Samsung сигнализира за шесто поредно тримесечие на спад на оперативната печалба, и подчертава колко силен е конкурентният натиск от страна на китайските конкуренти в ниския сегмент на пазара и от страна на iPhone на Apple във високия сегмент.

И все пак има признаци за възстановяване на корейския бранд на пазара на телефони. Две тенденции подчертават възстановяването - по-добрите от очакваните ранни записвания за новия телефон от висок клас Galaxy S6, както и силното търсене на микрочиповете.

Анализатори твърдят, че S6, който разполага и с изкривен настрани екран, осигурява така необходимата стилова свежест.

"Мисля, че причината Samsung да страда толкова през миналата година, бе, че компанията просто изглеждаше скучно", казва Питър Ю, анализатор в BNP Paribas, пред New York Times. Той посочи, че моделът Galaxy от 2014 г. се е различавал съвсем малко от версията от 2013 г.

„Когато става дума за телефони с Android, всичко сега изглежда по един и същи начин. Ако покриеш марката с ръка, трудно ще намериш разликата между китайските смартфони и смартфоните на Samsung".

Фактът, че сега S6 се откроява, помага на компанията да подобри продажбите в горния сегмент, където прави и по-голямата част от печалбата си. Но Ю казва също, че новата стратегия на Samsung с нейните модели от ниския или средния клас смартфони също може да помогне на компанията през тази година.

Повече новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase