Снимка: архив Ройтерс
Американското правителство е все по-близо до момента, в който трябва да реши дали да позволи телефонните разговори в самолетите. А отговорът изглежда ще е „Не“. Междувременно авиокомпаниите настояват окончателното решение да бъде оставено в техни ръце, пише Wall Street Journal.

Министерството по транспорта (DOT) планира да направи следващата стъпка към решение, което може да доведе до формална забрана за разговори по време на полети, обяви главният съветник на агенцията Кейтрин Томпсън по време на реч в International Aviation Club във Вашингтон, разкриват присъствали на събитието. Говорителят е потвърдил, че ведомството разработва „предложение на законопроект“, което ще бъде публикувано през декември.

„Към този момент няма окончателно решение“, коментира друг източник.

Регулаторите се фокусират предимно върху негативните ефекти от гласовите повиквания, а не толкова върху изпращането на текстови съобщения, след като през миналата година свалиха ограниченията, които сега позволяват на пътниците на авиокомпаниите да използват електронни устройства за тези цели.

През декември 2013 г. Федералната комисия по комуникациите предложи отмяна на техническите правила, забраняващи използването на клетъчни телефони по време на полети. Тези правила са в сила в продължение на повече от две десетилетия и имат за цел да предотвратяват смущенията на наземните клетъчни мрежи. Комисията обаче твърди, че вече няма повод за подобни притеснения.

През февруари DOT поиска да чуе и мнението на обществото и представителите на индустрията по темата за използването на мобилните телефони. Транспортният секретар Антъни Фокс вече представи позицията на агенцията по повод разговорите и заяви, че вярва, че пътниците и членовете на самолетния екипаж са предимно срещу използването на телефони за разговори в самолета.

Според Томсън коментарите са първият знак, че министерството действа в посока към приемането на официалното правило, коментират представители на индустрията. Превозвачите твърдят, че DOT прекрачва своята власт и трябва да позволи на авиокомпаниите сами да решат дали да предлагат подобна услуга, която ще бъде начин за разграничаване между компании и която ще изисква известни инвестиции в технологии.

По думите на Джефри Шейн, главен съветник на Международната асоциация за въздушен транспорт, някои превозвачи могат да изберат по-приятни начини за предоставяне на услугата – чрез телефонни кабини в самолетите или чрез създаването на тихи зони.

Министерството по транспорта пък твърди, че ще съблюдава защитата на потребителите в съответствие със закона за транспорта, който му дава властта да гарантира, че авиокомпаниите предоставят „безопасна и адекватна“ услуга и да защитава пътниците от „нечестни и измамни практики“ от страна на авиокомпаниите.

Базираната във Великобритания компания AeroMobile Communications, която предоставя мобилни услуги по време на полетите на 13 превозвача, посочва, че повечето от нейните потребители използват телефоните си предимно за изпращане на текстови съобщения и за изтегляне на данни. Само 20 на сто от хората използват устройствата си за разговори, повечето от които траят по по-малко от две минути. Компанията твърди, че нейната услуга позволява до 15 разговора на полет, а екипажът може да я изключи по всяко време.

В момента пътуващите отвъд океана превозвачи, които позволяват разговорите по време на полет, спират услугата, когато се намират във въздушното пространство на САЩ.

Още новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase