Снимка: архив, БулФото
fallback

От понеделник всеки клиент на мобилните оператори ще може да премине на тарифа, при която сметката му ще се изготвя с точност до секунда за всеки проведен разговор. И трите мобилни оператора са готови с новите тарифни планове за целта, но преминаването към тях трябва изрично да бъде поискано от клиента и той трябва да преподпише договора си, показва проучване на “Труд”.

Досега мобилните оператори отчитаха времето на разговорите най-често на всеки 60 секунди. Така дори когато разговорът е примерно 61 секунди, той се калкулира като 2 минути.

В края на януари Комисията за регулиране на съобщенията прие нови Общи изисквания към мобилните оператори. Те предвиждат от 14 април редица облекчения за клиентите, едно от които е всеки телеком да има поне две тарифи с посекундно отчитане на разговорите след първите 30 секунди. Освен това се слага лимит от 50 лева за достъпа до мобилен интернет, след чието изчерпване връзката трябва да прекъсне. Идеята е да се предпазят потребителите от прекомерен трафик и високи сметки.

И трите оператора обаче няма да сложат автоматично от днес лимит от 50 лева за интернет достъп, тъй като много абонати ползват срещу дадена такса определен трафик, след чието изчерпване скоростта става много бавна, но не се заплаща допълнително. Лимитът ще важи само за онези, които заплащат достъпа до световната мрежа с отчитане на всеки мегабайт. Те ще получават предупредително съобщение, когато достигнат 80%, 95% и 100% от лимита от 50 лева, след което достъпът им до интернет ще се спира.

И трите оператора обаче предлагат той да може да се възобновява по желание на клиента. “Мтел” ще го прави след писмено заявление, а “Виваком” и “Глобул” - с изпращането на SMS от абоната. Всички останали клиенти, които ползват неограничен интернет, няма да имат лимит.

От днес също така всеки мобилен оператор трябва да окачи на видно място в магазините си общите условия на договорите си. Те трябва да са само на хартия, а сроковете, цените и неустойките да са изписани с по-голям шрифт от останалите текстове. Това отново е по изискване на КРС.

“Глобул” и “Мтел” обжалваха пред Върховния административен съд акта, с който КРС наложи задълженията в частта за тарифите с посекундно отчитане на разговорите. Делото обаче още не е образувано и затова документът на комисията влиза в сила.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

27

walkow

преди 8 години

днеска се натакнах на странен код 024 може ли някои да ми каже това пак какво е измама

26

бат Миро

преди 10 години

А защо не кажат цените на тарифите, които използват този начин засичане? Че са с едни бомбастични цени, че не знам някой да се навие.

25

gost

преди 10 години

интересно мие казвате от4итат реално акато се появи някои *** некаде се пома4и да те изгарби и некои от тия служители земе да варже вие как 6те се по4уствате аз ли4но сам си пати л от един такав преди време та знам за какво става на вапрос 4е при някои злобата и зависта краи няма интересно мие тия служители лоялни ли са истински кам нас потребителите

fallback