Снимка: Ройтерс

Последното издание на печатната версия на реномираното американско списание Newsweek ще излезе на пазара на 31 декември.

"Newsweek Global, както ще се казва дигиталното ни издание, ще бъде единственият ни световен тираж, насочен към силно подвижната, определяща общественото мнение аудитория, чиято цел е да се осведомява за световните събития в усъвършенстван контекст“, оповести в комюнике главният редактор и основател на Newsweek Daily  Beast Тина Браун.

Редица медии писаха още през лятото, че изданието има подобни планове.

Newsweek бе слят в началото на 2011 с най-четения в Ню Йорк интеренет блог  The Daily Beast.  Преди това Newsweek бе силно засегнат от рекламата суша в печатния бизнес вследствие на икономическата криза. След като и тиражът започна да спада постоянно, тогавашният дългогодишен собственик - Washington Post, започна да търси възможни решения.

Така през август 2010 г. Newsweek бе продаден на 92 годишният предприемач Сидни Харман на символичната цена от 1 долар. Харман обедини списанието със сайта в компанията Newsweek Daily Beast Company. Списанието успя да разшири аудиторията си благодарение на нарастващата популярност на електронни четци като Kindle на Amazon, iPad на Apple, и Nook на веригата от книжарници Barnes & Noble Inc Nook, пише Ройтерс.

От януари съдържанието на списанието ще е достъпно само срещу платен абонамент в интернет или през мобилната версия, предназначена за таблети и смартфони. Част от съдържанието ще бъде достъпно и на Daily Beast, заявяват Тина Браун, и Баба Шети, главен изпълнителен директор.

„Ние трансформираме Newsweek, а не се сбогуваме с него", посочват двамата в съвместната си публикация. Решението 80-годишното списание да спре да се печата на хартия е обяснено с новите предизвикателства пред печатната индустрия и разпространението.

Вчера стана ясно, че мениджърите в Guardian News & Media обмислят сериозно възможността изданията на групата да минат само онлайн.

Източници от Guardian казват, че за първи път се обсъжда консервиране на печатното издание и преминаване към изцяло цифров продукт - на най-високите шефски етажи на Guardian News & Media. Дългогодишният редактор на Guardian редактор Алън Русбриджър е все по-изолиран в желанието си да запази печатната версия.

Очевидно попечителите на Скот Тръст, собственик на Guardian News & Media, са все по-разтревожени от намаляващите приходи на компанията (гарантирани преди всичко от продажбата на 50%-ен дял в Auto Trader на Apax преди години).

Сайтът на Guardian е един от най-популярните в света, но печатното издание продължава да губи аудитория и отчита спад на приходите от рекламата.

Миналата година компанията отчете оперативна загуба от 44,2 млн. лири. Цифровите рекламни приходи нараснаха с 16,3% до 45,7 млн. лири – до около една четвърт от общите приходи, но разходите за печат и публикуване на хартиен носител са много по-високи. Това се дължи главно и на разходите за персонал, които GNM се опитва да намаля, но най-новата схемата за доброволно пенсиониране не постигна очаквания успех.

Още подобни новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase