Снимка: Flickr
fallback

Американската компания PhoneDog съди бивш свой служител заради това, че е събирал последователи в Twitter, докато е работил за американския мобилен уебсайт и след това ги е "откраднал".

Освен списъка с последователи компанията настоява и за дебело обезщетение. Фирмата сега търси обезщетение от 2,50 долара за всеки последовател на профила на Кравиц, което общо се равнява на 370 000 долара.

Подсъдимият Ной Кравиц е туитвал за компанията Phonedog като @Phonedog_Noah, но по-късно променя потребителското си име, когато напуска компанията, заедно с това от нея си отиват и 17 000 последователи в Twitter.

В обяснение пред New York Times компанията обяснява, че е инвестирала значителни средства, за да увеличи броя на последователите си и присъствието си в социалните мрежи.

Според Крайвиц обаче Phonedog му е позволила да си направи личен профил в Twitter, от който да пуска постове и за компанията от време на време. 17-те хиляди последователи са събрани по време на четиригодишната работа на Кравиц като блогър. Въпреки това компанията твърди, че последователите са клиентски списък, както и че за тяхното събиране на са инвестирани значителни ресурси.

"Сега вече компаниите ще развиват внимателно присъствието си в Twitter", твърди Барбара Куксън, адвокат по интелектуална собственост във Великобритания.

„За обикновения бизнес е доста трудно да спечели последователи, без силна личност. Трябва да има много силна марка, която да работи за това", казва още тя.

Сега вече може да се очаква, че този съдебен спор ще роди прецедент, що се отнася до собствеността и стойността на активите в социалните медии. „Наистина чакахме такъв случай“, твърди друг адвокат. „Много от клиентите ни са обезпокоени за това, чие притежание са фирмените акаунти в социалните мрежи“.

Още новини от света на комуникациите четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

georgi

преди 12 години

Знам че не е по темата но всеки трябва да види това!!! blagoipilarski.blogspot/2011/12/chairman-dance.html

3

Хиха

преди 12 години

Където е моето име си е мое!!! И не ми пука какво си мисли копанията :))), клиентите се доверяват на човека, който знае как да им продаде продукта, та дори и китайски... и си тръгват с него след като той напусне компанията. Т.е. щом техния човек не е доволен от компанията, защо те да останат с тази компания? Нека работодателите се замислят, че основният капитал в една фирма са хората!

2

Анонимен

преди 12 години

17 000 Х 2,5 = 370 000 wtf?

fallback