Снимка: Reuters
fallback

През следващите четири години Китай ще стане най-ценният пазар за електронна търговия, тъй като все повече китайци ще имат достъп до мрежата, докато стационарната търговия няма да е в състояние да покрива добре територията на страната. Това е изводът от проучване на Boston Consulting Group.

И в момента в Китай има повече интернет потребители, отколкото в САЩ и Япония, пише консултантската компания. По отношение на електронната търговия азиатската страна, със своите 145 млн. клиенти, е на второ място след САЩ, където има 170 млн. интернет потребители, пазаруващи онлайн.

Според анализаторите през следващите няколко в Китай ще има огромен ръст, като през 2015 г. се очаква в азиатската страна да има 329 млн. онлайн купувачи – повече от всяка друга държава.

Според Boston Consulting Group през 2006 г. едва по-малко от 10% от живеещите в градовете китайци са пазарували онлайн. През 2010 г. техният дял вече е бил 23%. До 2015 г. тази стойност почти ще се удвои – до 44%.

Това означава, че всяка година по около 30 млн. китайци ще пазаруват в интернет за първи път.

Пред онлайн изданието ZDNet един от авторите на изследването, Валдемар Яп, обяснява китайския манталитет.

"Китайците обичат да пазаруват. Но за страната е характерно, че интернет нараства по-бързо, отколкото търговската мрежа. Затова тук имаме различно развитие от много други страни“. Много артикули не можело да се намерят във физическите магазини, а за първи път клиентите ги виждат в мрежата.

Като друга особеност анализаторите посочват, че китайците не ползват търсачки, за да намерят даден продукт.

Най-големият онлайн магазин Taobao.com блокира търсачките, дори и лидера в Китай – местната Baidu. Той може да си позволи това, защото има достатъчно верни клиенти – и те идват директно на началната страница на магазина, когато търсят даден продукт.

Местните технологични компании се опитват да се възползват от този тренд. Китайският производител на компютри Lenovo например има намерение да се концентрира върху продажби през интернет.

От пускането му през 2008 г. неговият онлайн магазин отчита годишен ръст между 200 и 300%. И IBM работи в тясно сътрудничество с най-голямата верига за електроника в Китай - Suning, върху създаването на платформа за електронна търговия.

Още новини за комуникации четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

славянин

преди 12 години

Големият американски ясновидец и пророк Едгар Кейси е казал: ''Един ден Китай ще стане люлка на християнството.......Да, това е отдалечено според както хората измерват времето, но е само миг в сърцето на Бога - защото утре Китай ще се събуди!''

17

Den

преди 12 години

Приятели,На времето имаше един лаф: Не бъркайте туризма с емиграцията.Та така и всички тък се джафката кой какъв бил и къде отива без дори да имате и реална представа какво е положението. Скоро слушах по радиото какаво има американския бедняк и чесно казано не ми се вярва китайската средна класа да има и половината от благата. Дали ше станат световен лидер... много ме съмнява... а ако греша и станат... горко ни

16

Анонимен

преди 12 години

Да припомним стария виц: Песимистите учат руски, оптимистите учат английски а реалистите учат китайски

fallback