Общ преглед

 

Канадски инженери разработиха серия от три дирижабъла, захранвани от слънчева енергия. Производителят Solar Ship е извършил първия тест на прототипа на необикновения летателен апарат.

Машината представлява нещо между балон с хелий и летящо крило, съобщи Мембрана.ру. Формата не е избрана случайно. От Solar Ship са решили, че машините ще бъдат хибриди, при които 50% от подемната сила ще се осигуряват от аеродинамичните свойства на корпуса, а останалите 50% – от хелия.

Идеята на създателите е "слънчевите кораби“ да могат да доставят лекарства в отдалечени африкански райони, където няма прокарани пътища, като и да бъдат в помощ на биолозите, които изучават животните в естествената им среда. В райони на стихийни бедствия "слънчевите кораби" биха били безотказен транспорт за спасителите.

В случай на лошо време на борда на машината ще има акумулатори, които ще й позволят да остане дълго време във въздуха. Единственото ограничение в продължителността на работата на "слънчевия кораб" би била физическата издържливост на пилота, уверяват от компанията производител.

Първият вариант на слънчевия кораб е най-малък и се нарича Caracal. Той ще може да поеме 150 кг товар, ако е на слънчева енергия, и 750 кг, ако бъде с допълнителен двигател, работещ с гориво (какъв точно вид гориво, не е уточнено). Максималната му скорост ще бъде 60 и 120 км/ч, в зависимост от двигателя.

Корабът би трябвало да може да изминава 500 км на ден.

Вторият апарат, който е и по-голям, е наречен Chui. Той ще може да "носи" до 2,5 тона товар и да развива скорост от 100 км/ч.

Третият модел е най-сложен и грандиозен по своя замисъл. Наименованието му е Nanuq. Като цяло прилича на по-малките си "събратя", но параметрите му са товароносимост до 30 тона и скорост до 120 км/ч. Тук продължителността на полета ще бъде неограничена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase