Снимка: Reuters

Японският концерн за потребителска електроника Panasonic възнамерява да съживи бизнеса си с производството на телевизори с драстични орязвания. Компанията възнамерява да продаде една своя фабрика за производство на LCD екрани и да се откаже от производството на плазмени екрани.

Изпълнявайки спестовната програма, компанията ще съкрати и около 1000 работни места, предаде местната новинарска агенция Kyodo, позовавайки се на добре запознати източници.

Бизнесът с телевизори на Panasonic от години се намира под напрежение. Още през април тази година инвестициите в този сектор бяха замразени. Тогава компанията обяви още, че ще закрие 30 000 работни места и ще затвори десетки фабрики през следващите две години, за да ограничи разходите си и да се освободи от застъпващите се производства, които компанията придоби, купувайки конкурента си Sanyo.

Концернът се беше специализирал преди всичко в производството на плазмени екрани, които обаче не можаха да се наложат на пазара спрямо конкурента си – екраните с течни кристали (LCD). По данни на анализаторската компания DisplaySearch продажбите на плазмени телевизори в световен мащаб отчитат двуцифрени спадове всяко тримесечие.

Така Panasonic ще спре производството във фабриката си за плазмени панели в Амагазаки (Западна Япония) до края на финансовата година (март 2012 г.), а заводът за LCD екрани в Мобара (на изток от Токио) трябва да бъде продаден. Само от тези две производства ще бъдат съкратени около 1000 служители.

Едва преди две седмици обаче Panasonic обяви, че ще построи собствена фабрика за компоненти за персонални компютри и телефони в Китай. До този момент компанията залагаше на аутсорсинг. Планираната фабрика в Съджоу (Източен Китай) трябва да започне производство през април 2012 г.

Пазарни анализатори отбелязват, че Panasonic и другите японски производители Sony и Sharp не успяват да се справят с конкуренцията от южнокорейските компании Samsung и LG, особено след рязкото поскъпване на йената спрямо другите основни валути. Силната йена прави износа особено скъп, заради което японските производители изпитват трудности да правят пари от тв бизнеса си.

Panasonic ще обявя тримесечните си резултати и промените в стратегията си на 31-и октомври.

Още новини от сектора "Комуникации" в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase