Снимка: Boeing
fallback

Американският авиостроителен концерн Boeing днес ще достави първия си пътнически самолет 787 Dreamliner. Негов получател ще стане японската авиокомпания All Nipon Airways, съобщава ВВС.

Компанията ще достави Dreamliner в Евърет, щата Вашингтон, а в сряда той ще замине за Токио.

Boeing възнамеряваше да започне производството на самолетите Dreamliner още през 2008 г., но компанията се сблъска с доста проблеми, последният от които беше пожар на борда по време на изпитателен полет през януари т.г.

Новият Boeing се отличава от другите серийни пътнически лайнери с използването на леки композитни материали, самолетът е разработен с икономичен разход на гориво.

Освен това по изявление на американската компания самолетът притежава най-големите в сравнение с конкурентите илюминатори, както и най-чистия въздух в салона (което според конструкторите ще помага на пътниците по-леко да понасят полета).

Многобройните проблеми при производството на Dreamliner подкопаха репутацията на Boeing. Затова сега концернът се надява, че началото на серийното производство ще помогне да се оставят тези трудности назад.

Аналитикът на компанията FBE Aerospace – Садж Ахмад, смята, че Boeing е загубил контрол над производствения си процес, което е довело до  "неловки задръжки и растяща стойност на проекта".

Новите принципи

"Репутацията на Boeing се спасява от факта, че новото енергоспестяващо семейство самолети 787 Dreamliner има потресаващи технологични новости, които историята на авиацията не познава – уверява Ахмад. – Тя създава нови принципи, на основата на които ще се строят самолетите на бъдещето: използване на по-здрави и по-леки композитни материали, а не обичайния алуминий, стомана и други метали".

При това експертът подчертава, че доставката на първия сериен самолет  787 Dreamliner изобщо не означава, че Boeing вече е успял да се справи с трудностите си.

Сега американският концерн произвежда средно по два и половина такива лайнери на месец. Главната задача пред Boeing е изпълнение на плана, според който от 2013 г. компанията ежемесечно трябва да произвежда десет самолета 787 Dreamliner.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Striker

преди 12 години

Естествено, че Боинг е самолетът! Еърбъс са хубава компания, но както всяка европейска такава нямат иновации. А ако не бяха френските и немските правителствени пари? А ако не бяха "платените" поръчки, които де факто не се осъществяват, а? Недейте с лаладжийство. Еърбъс са добри, но Боинг са на светлинни години напред и наистина само стачката и кризата ги забави.

47

Анонимен

преди 12 години

Многобройните проблеми при производството бяха голяма стачка на работниците, защото точно тогава се разрази кризата и започнаха да ги съкращават. Други проблеми може да има от титановите отливки, които се правят в Русия.

46

Анонимен

преди 12 години

Феновете на Боинг са счупили клавиатурата, разбираемо е фена да защитава на всяка цена любимата си марка, но бъдете малко обективни. ФАКТ е че Еърбъс обира големите поръчки, ФАКТ е че изпревариха Боинг по продажби. Дори и да не приемете това за обективна оценка прочетете статията отново, наблягайте на фразите "Многобройните проблеми при производството на Dreamliner подкопаха репутацията на Boeing","Репутацията на Boeing се спасява от факта.." щом една репутация трябва да се спасява....

fallback