Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Когато в средата на миналата седмица създателят на най-голямата в момента социална мрежа Facebook Марк Зукърбърг посети клон на компанията си в Сиатъл, където заяви, че през следващата седмица компанията му ще представи нещо "страхотно", много специалисти в сферата предположиха, че става дума за очаквания отдавна от потребителите видеочат.

Най-вероятно ще се окажат прави. Според редактора на авторитетния технологичен блог TechCrunch Майкъл Арингтън Facebook планира да пусне услуга за видеочат, разработена заедно с популярната програма за комуникация в интернет Skype.

"Според източници, запознати с естеството на партньорството между двете компании, Facebook заедно със Skype ще пусне нов видеочат", пише Арингтън.

Представянето на новата услуга трябва да се състои в сряда, пише още блогът.

Очакванията това "страхотно нещо" да е видеочат, както сочи информацията на Арингтън, са подсилени от факта, че на поканите за събитието е изобразена чат икона, в която се различава човешки силует.

"Изведнъж тези чат икони на поканата започнаха да имат много по-голямо значение", пише Арингтън.

Тази информация се потвърждава и от друг голям технологичен блог – Mashable.

Още по темата

"И докато Facebook и Skype не казват нищо официално, нашите източници потвърждават, че спомаганото от Skype видеосподеляне във Facebook ще бъде обявено през тази седмица", пише блогът.

Ако се вгледаме достатъчно усърдно в преплитането на връзките между компаниите, такова партньорство изглежда напълно логично.

Софтуерният гигант Microsoft плати 8,5 млрд. долара за Skype, а още през октомври 2007 г. придоби 1,6% от акциите на Facebook за 240 млн. долара, който преди четири години се оценяваше на 15 млрд. долара.

В края на миналата година изпълнителният директор по "корпоративни стратегии" на Microsoft Фриц Ланман заяви, че софтуерният гигант е правил опити да придобие напълно социалната мрежа.

Така че евентуално партньорство между двете компании би паснало идеално в концепцията на Microsoft. Skype може да повиши чувствително броя на своите потребители, които в момента са над 170 млн., а Facebook може да навакса технологичното си изоставане спрямо Google Plus, при положение, че видеочатът на социалната мрежа позволява едновременен разговор от поне десет участника.

Още технологични новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase