Отборът на Технически университет – София, зае рекордното в историята на българското участие в Shell Eco-marathon Европа 4-то място във финалното класиране в категорията „Градски тип” автомобили, задвижвани с водородна горивна клетка.
Със своя автомобил Lyna H2 студентите успяха да изминат 63 км с един киловат час енергия, което се равнява на около 480 км с еквивалента на един литър гориво. Това е четвърто поредно участие на софийския отбор в състезанието за икономия на гориво, но е първото с автомобил, задвижван с водородна горивна клетка.
Колата на ТУ-София Lyna H2 е първият студентски автомобил с този тип задвижване, направен в България. Студентите, ръководени от доц. Борислав Трайков, получиха и награда за особени постижения в областта на безопасността на автомобила, заемайки призовото трето място в нея.
„Изключително горди сме с класирането, което успяхме да постигнем тази година. То е резултат от натрупания опит, прецизните технически изчисления и дългата подготовка за тазгодишното ни участие”, заяви Благой Бурдин, капитан на отбора на ТУ-София.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
28
до 25
преди 12 годинихубаво смяташ добър си в математиката, но да беше прочел, какво гориво се използва за горивните клетки и как работят та тогава да се излагаме а?
27
Анонимен
преди 12 годиниBravo!!! Samo napred i samo nagore! Na nikogo ne pozvoljavajte da podtiska samoquvstvieto vi. Tazi durjava e pulna s naduti praznoglavci. Kolkoto i da vi e neprijatno trjabva da se nauchite da im pokazvate sreden prust i da gi tikate v kalta kudeto im e mjastoto. Uspeh!!!
26
Пламен
преди 12 годиниАз бях участник в първия и втория отбор на МЕИ-то така че знам за какво става въпрос. Никак не е лесно да правиш един автомобил от нищото и с оскъдни средства разбира се. Казвам едно голямо БРАВО на момчетата! А за тези които знаят само да плюят, догодина пак ще има състезание .. защо не се пробвате и вие да видим до къде ще стигнете.