Снимка: БГНЕС
fallback

Днес започва основният ремонт на Дунав мост при Русе. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението. На обекта ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието.

Работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. Строителните работи ще се извършват в 6 етапа. В първите два е основният ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите, съобщиха от АПИ.

Трасето на българската територия на Дунав мост е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години – през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка.
Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост“. Стойността на договора е 44 877 228,68 лв. с ДДС и средствата са от бюджета на АПИ. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Дунав мост-ПИИ-Строл“. Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

И кво

преди 1 месец

Много дълъг тоя мост Трасето на българската територия на Дунав мост е с обща дължина 1,057 км.

6

Анонимен

преди 1 месец

Според мен, като се има в предвид натрупаните през тези 70г. Проблеми за ремонт, и очевидно увеличаващата се нужда от потдръжка, най- добре е с тези пари да се изгради паралелно още един мост. Така или иначе през следващите 15 г. разходите щебъдат направени. А след 15г. по този начин ще имаме 2 моста. И без друго има нужда от 2 моста. В случай на авария или спешна нужда от ремонт плюсовете ще са многобройни. Едва ли бюджета ще надхвърли с много сегашният, отделен за генерален ремонт.

5

Анонимен

преди 1 месец

пълна скръб е русе. язък му за рекламата.

fallback