"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя една по-особена част за поддръжката на железопътната инфраструктура. При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев в ефира на "България сутрин".
Пред Bulgaria ON AIR той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчици", коментира Ананиев.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
28
Мен
преди 5 дниА на обратно, да тръгват ли?
27
Анонимен
преди 5 дниДайте на Ивелин Михайлов или на Божков да въртят бизнеса с БДЖ и нещата ще се оправят.
26
Анонимен
преди 5 дниЕксперте, как е в Испания, Италия, азиатската част на Турция...? На вас от БДЖ все нещо ви пречи и вече дразнят постоянните ви оправдания, все някой ви е виновен, все някой друг е крив. Истината е, че проблемът е във вас. Не се справяте.