Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин. Тук се поставя въпросът само времето ли е причината или има и други фактори. На този фон ставаме свидетели и на доста катастрофи с влакове, а у нас вече видяхме и първият влак с немски вагони, който пътува от София до Бургас.

"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя една по-особена част за поддръжката на железопътната инфраструктура. При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев в ефира на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.

"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчици", коментира Ананиев.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Мен

преди 5 дни

А на обратно, да тръгват ли?

27

Анонимен

преди 5 дни

Дайте на Ивелин Михайлов или на Божков да въртят бизнеса с БДЖ и нещата ще се оправят.

26

Анонимен

преди 5 дни

Експерте, как е в Испания, Италия, азиатската част на Турция...? На вас от БДЖ все нещо ви пречи и вече дразнят постоянните ви оправдания, все някой ви е виновен, все някой друг е крив. Истината е, че проблемът е във вас. Не се справяте.

fallback