Фирмите ще бъдат задължени да предлагат безплатна поправка и извън законовия гаранционен срок. Това е позицията на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент.

"Тази стъпка ще доведе до ползи за нас като потребители.

Още по темата
Очаква се устройствата да станат по-устойчиви във времето, да има по-дълга гаранция и по-гъвкави начини за решaване на казусите, когато си закупим дефектна стока. Увеличава се обхватът на възможностите да искаме обезщетение. Правилата ще важат за почти всички продукти, предстоят преговори с отделните държави в ЕС за изчистване на текстовете", обясни Габриела Руменова от платформата "Ние потребителите" пред Bulgaria ON AIR.

"Ще трябва да осигуряват актуализации на всички умни устройва, за да можем да ги ползваме достатъчно дълго във времето и да работят изправно. От всички тези умни устройства може да изтекат лични данни, което да доведе до сериозни щети. Потребителите трябва да бъдат допълнително защитени чрез вменяване на отговорност на производителите. Обезщетенията ще стават през съда", заяви гостът в студиото.

Руменова обърна внимание, че и самите ние трябва да вземем мерки - да ограничим достъпа на децата и да изнесем от помещението всичко, което не искаме да попадне в обхвата на евентуално заснемане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase