Един от вечните проблеми за столицата остава натовареният трафик и условията за паркиране. Общинските съветници вкарват нова наредба за транспортното обслужване. Пред Bulgaria ON AIR председателят на Комисията по архитектура и градоустройство към Столичния общински съвет арх. Ивайло Петков обясни какви са промените и какво представлява единният базов транспортен модел.

"Това не е промяна, а изцяло нова наредба, която регламентира трафика в града чрез създаване на единен базов транспортен модел.

Още по темата
Това е работа, започнала преди пет години, направени са всички анализи, спазени са всички препоръки. Това означава, че ще се знае целият трафик на града - какви невралгични точки създава, какви тапи създава. Основата цел е, когато започне ново инвестиционно намерение, независимо в какъв вид, ще трябва да бъде съпроводено с трафик анализи - ще трябва да се вмести в предвижданията и прогнозите на единния трафик модел", поясни арх. Петков в студиото на "България сутрин".

"Може да се окаже, че новата автобусна линия трябва да бъде разширена улица или трябва ново локално платно. Може да се даде препоръка на инвеститора, че трябва да ограничи етажността, например. На базата на единния базов модел конкретният транспортен анализ ще даде  препоръки как е най-щадящо да се изпълни инвестиционното намерение", заяви гостът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase