Според Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пари за поддръжка на пътищата трябва да има, както и пълен одит на системата.
"Таксите трябва да се събират качествено. Трябва да се знае и каква част от приходите се използват за поддръжка на пътищата, увеличаването на всеки шест месеца на таксата спира цялото планиране на превозвачите, но и покупателната способност продължава да пада. Само ще натоварим икономиката, а не да решим проблема", обясни пред Нова Нюз. И допълни, че е важно каква ще е конкретната цифра за ръст на тол таксите, облагане на транзитните коридори, отстъпка за свръхпробег на превозвачите и контрол на всички нарушения.От своя страна Явор Пантелеев от Национално сдружение на българските спедитори смята, че увеличението на тол таксите е било планирано. "Добре, че правителството се вразуми и го отложи с още шест месеца. надявахме се те са използват, за да се промени логиката на тол системата, която от самото начало е сбъркана. Измислиха нещо, което не отговаря на потребностите на държавата и превозвачите. Надяваме се, че след изборите МРРБ ще влезе в режим на диалог, за да поправим грешките", коментира той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
9
Пешо
преди 1 годинаАко не плащат камионите - български, турски и всякакви, ще плащат само българските данъкоплатци.Задача за второкласничка:С колко ще поскъпне килограм ситене, ако камионът превозва 20тона и заплати с 20лв по-скъп за 200км пробег?Отговор: 2000ст / 20000кг = 0.1ст / килограм. Или 0.003% при цена 15лв/кг.Толкова за инфлацията генерирана от ТОЛ таксите.Журналистите на днес.бг следва да си проверяват фактите вместо да стават трибуна на тези шарлатани.
8
Гошо
преди 1 годинаНай-логично беше да се повишат цените по пътя на транзитният трафик, а по останалата част от националната пътна мрежа цените да са по-ниски. Ама то акъл трябва......
7
Гошо
преди 1 годинаДоста простички хора има тук. Тол таксата я плащаме всички потребители, тя се включва в транспортните разходи и от там в надценката на стоките за крайните потребители. Превозвача ще си го премести в другия крачол, ама на злобен *** не му увира кратуната......