Снимка: БГНЕС
fallback

В търсене на виновник за високите цени на храните у нас, държавата впрегна всички свои контролни органи да дирят спекуланти. Масови проверки се извършват в търговските обекти в цялата страна. Например, в малките хранителни магазини в Добрич заявяват, че вината за поскъпването, не е у тях. Но и търговци, и клиенти са убедени, че спекула има.

Според Николай Маринов, директор на единствената държавна млекопреработвателна компания в България, след производството и логистиката се стига до таксите на големите търговски вериги. Това заяви той в студиото на Нова Нюз.

„Таксите на големите вериги включват отстъпки за тях, които ние като производител им даваме, за да продават нашите продукти. Има „Такса вход” в търговската верига – „Търговска отстъпка от цената”, такса „Логистика” на самата верига, такса „Маркетинг”, такса „Промоции”, такси „Каталози” – те се плащат от производителя, за да може да се продава в търговската верига”, каза Маринов.

Oще по темата

„Продаваме им стока, примерно, за 1 лв., те си слагат всички тези такси с 15-20%. Отделно от това те слагат и своя надценка, за да печелят. Всички теза такси те ги оправдават като техни разходи. Има случаи, когато продаваме нашите продукти на загуба", каза директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания в България.

„Реално нередност няма, но друг е въпросът колко е морално”, обобщи той. "Вие виждате как в една и съща търговска верига един и същи продукт в Германия е значително по-евтин отколкото в България", каза Маринов. "Сигурен съм, че в Германия има държава, която следи за тези надценки", допълни той.

От Сдружението за модерна търговия изпратиха съобщение, че нямат право да коментират търговски отношения между отделни доставчици и търговци.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Анонимен

преди 1 година

Възмутен, Никой не се интересува с какви документи и на каква стойност е закупена стоката в чужбина и защо често стока достига крайният потребител от 200 до 1000% надценка. Не вярвам големите вериги да имат много посредници.Явно нас ни смятат за токущо слезнали от дърветата.Крайно време е Митниците да публикуват фактурите с които "големите вериги" внасят"Златните плодове и зеленчуци"!

23

Насо

преди 1 година

Всички вериги магазини в БГ надуват цените яко. Ако през 2000-та година цените на хранителните стоки бяха обложени с максимум 10-15 % надценка, то сега същата е около 50%. За това и цените в магазините, особено в големите са толкова високи. Абсолютно неоправдано и чиста проба ПЕЧАЛБАРСТВО! Нооо... докато има овце, ще има и вълци. Това е простата истина. Спрете да пазарувате от големите хипермаркети!!!

22

Анонимен

преди 1 година

До Дааа Щеше да си прав, ако не ставаше въпрос за български продукти! Какви 2000 км? Не си в час и си представяш нещата по някакъв розов идеализиран начин. Те си правят договори с близките производители още като започват да строят нов супермаркет, с които договори ги карат да им финансират строежа, за да им продават после продукцията! После като им извият ръцете и с таксичките и ей ти го скапване на българския бизнес и изнасяне на парите на българите в чужбина.

fallback