Снимка: БГНЕС

В търсене на виновник за високите цени на храните у нас, държавата впрегна всички свои контролни органи да дирят спекуланти. Масови проверки се извършват в търговските обекти в цялата страна. Например, в малките хранителни магазини в Добрич заявяват, че вината за поскъпването, не е у тях. Но и търговци, и клиенти са убедени, че спекула има.

Според Николай Маринов, директор на единствената държавна млекопреработвателна компания в България, след производството и логистиката се стига до таксите на големите търговски вериги. Това заяви той в студиото на Нова Нюз.

„Таксите на големите вериги включват отстъпки за тях, които ние като производител им даваме, за да продават нашите продукти. Има „Такса вход” в търговската верига – „Търговска отстъпка от цената”, такса „Логистика” на самата верига, такса „Маркетинг”, такса „Промоции”, такси „Каталози” – те се плащат от производителя, за да може да се продава в търговската верига”, каза Маринов.

Още по темата

„Продаваме им стока, примерно, за 1 лв., те си слагат всички тези такси с 15-20%. Отделно от това те слагат и своя надценка, за да печелят. Всички теза такси те ги оправдават като техни разходи. Има случаи, когато продаваме нашите продукти на загуба", каза директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания в България.

„Реално нередност няма, но друг е въпросът колко е морално”, обобщи той. "Вие виждате как в една и съща търговска верига един и същи продукт в Германия е значително по-евтин отколкото в България", каза Маринов. "Сигурен съм, че в Германия има държава, която следи за тези надценки", допълни той.

От Сдружението за модерна търговия изпратиха съобщение, че нямат право да коментират търговски отношения между отделни доставчици и търговци.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase