Снимка: БГНЕС
fallback

 Комисия за защита на потребителите (КЗП) и Комисия за защита на личните данни (КЗЛД) ще разгледат договорите на телекомите и кредитните институции за използването на неравноправни клаузи и затова доколко са защитени правата на потребителите като субект на лични данни съгласно действащия регламент в общността от 2016 г. Двете институции ще осъществят контрол и върху онлайн платформите за търговия и информационни сайтове върху това как същите събират и обработват лични данни чрез „бисквитки“ и евентуалното им използване за прилагането на нелоялни търговски практики, съобщи Дарик Нюз.

 КЗП ще проверява за наличие на неравноправни клаузи в договорите, а КЗЛД дали има уговорки, нарушаващи правата на потребителите като субект на лични данни, които могат да накърнят техните икономически интереси, като и правото им на личен живот.

 КЗП работи активно за намаляване на натрупаното с години социалното напрежение от прилагането на неравноправни клаузи в потребителските договори и използването на нелоялни търговски практики като способ за продажба.

Oще по темата
От двете институции ще бъдат изискани всички общи условия и типизирани договори, с които тези оператори работят, за да може да експертите на комисиите да преценят дали вътре има неравноправни клаузи, и клаузи увреждащи правата на физическите лица по Регламента за защита на личните данни.

 Целта на тази кампания е да се осигури на потребителите спокойствие и когато те подписват договор за телекомуникационни, финансови услуги или договори за продажба от разстояние да знаят, че условията, които приемат ги поставят в абсолютно равноправно положение с търговеца.

Тъй като потребителските договори са предварително изготвени от търговците,  типизирани и предназначени за множество сделки с неограничен брой потребители, намесата на двете институции е необходима за внасяне на спокойствие у потребителите, че са защитени техните права.

Наличието на неравноправни клаузи и клаузи, увреждащи личните им права като субект на лични данни реално поставя потребителите в невъзможност да са в справедливи отношения с търговците. Потребителите нямат реалния способ да влияят върху съдържанието на договорите тъй като те са предварително изготвени от търговците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

0808

преди 1 година

..вате договора. За тези 15 дни ми дължите компенсация. Те ме гледат учудено и скляпат..Но приятелка ми каза: Не хвърляй камък в лай-ната ще те опръскат. Ето това са нашите провайдери. Казват, че в А.. учили специално хората си как да мамят нас. Из роди

12

0808

преди 1 година

... българи, ето ви пресен случай с мен: Влизам в Йе.ел. Добър ден, добър ден. Искам Интернет навсякъде в България. Да, господине, за 36 лв/месечно получавате бисквитка Х. Плащам, подписвам 2-год. договор. Отивам у нас:1. Няма никаква инструкция за работа с тая бисквита. 2. Всеки 3-и ден Нета спира. И аз с лаптопа и бисквитата при тях. Оправят си проблема. 3. Но последният път ми взеха тая бисквита и я пратиха в София. Чак след 15 дни ми върнаха друга. Така- викам аз: Чакайте сега вие не изпълн

11

Анонимен

преди 1 година

Договор се прави между две и повече странил Телекомите кабеларки банки еднолично ни огъват ръцете с едностранни договори и държавата в лицето на корумпирани управници се прави на ударена с мокър ***. Та не се надявайте на нищо добро. Депутатите нямат наяждане.

fallback