Снимка: БГНЕС
fallback

"Българските пътища една година бяха изоставени, без каквато и да била поддръжка. Когато завали един проливен дъжд, видяхте резултата на "Петрохан" какъв беше. Откъснаха се огромни количества от скална маса и дървета", коментира пред БНТ автомобилният експерт Диана Русинова.

Oще по темата

Според нея лошото състояние на пътищата и липсата на контрол водят до увеличаването на жертвите на пътя.

"Благодарение на усилията на АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството фирмите получиха голяма част от натрупаните задължения от държавата към тях. Направиха мобилизацията, закупиха материали на цени по-високи от тези, които са договаряни преди 4 години, но въпреки това фирмите започнаха да работят", коментира инж. Георги Златев.

По думите му пътуващите гастарбайтери минават транзитно през нашата държава.

"Посрещаме ги с ремонта на "Калотина", после преминават през автомагистрала "Тракия", която има нужда от възстановяване на маркировките, почистване на банкетите. Това е една система, за която трябва да се грижим постоянно, не периодично. Пътищата не трябва да бъдат заложник на политическите проблеми. Те са артериите на една държава и от тях зависи икономиката, зависи живота и здравето на всички, които преминават по тях", подчерта инж. Златев.

Диана Русинова също смята, че цялостното състояние на пътищата е значително влошено.

"300 хиляди души работят в строителния сектор. Кой ще спечели най-много от това българският строителен сектор да фалира и да бъде изкупен от чужди фирми. Този филм го играхме в продължение на 10 години и най-големият губещ се оказа българското общество. Тези строителни фирми плащат ДДС и най-малкото издържат хора. Нека не забравяме, че влошеното състояние на пътищата коства жертви", подчерта Диана Русинова.

Инж. Златев изрази мнение, че е необходимо да има по-стройна система за контрол на скоростта по пътищата и по-висока квалификация на водачите.

"Колкото повече мнения има, толкова по-добро решение ще бъде взето, отколкото един едноличен проектант да вземе решение за конкретен участък", обясни още инж. Златев.

И Диана Русинова, и инж. Георги Златев смятат, че са необходими експертни обсъждания.

"Има много неправителствени организации, в които работят експерти. Държавата може да използва този ресурс безплатно", подчерта инж. Златев.

"Нека ние експертите да вървим в предложенията напред, а политиците да ги реализират, а не да се карат", призова Диана Русинова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Програмист

преди 1 година

А какво ще кажете за неандерталците, дето карат 20 годишни "класически" таралясници и "сами си преценят"? Нулева поддръжка и газ до дупка. Колко катастрофи причиняват те?

7

Алекс

преди 1 година

Диана Русинова кога ще каже какво образование има,че да се самоопределя като пътен експерт?

6

читалище заря

преди 1 година

пак 10 източника и пет човека цитирани без връзка между отделните абзаци. вие интервюта ли не може да свалята, или ви ги пращат такива, *** не разбирам #chitalishte #zakrivai

fallback