Случаят с мъж, поискал направление за хирург, но дадено му направление за гинеколог, е показателен за това как работи електронната система.
"Проблемът е в обмена на информация между Здравната каса, "Информационно обслужване" и доставчиците на софтуер. От вчера работим по-спокойно. Системата винаги е била неподготвена.", коментира пред БНТ д-р Николай Христов, общопрактикуващ лекар от Варна.
Според него, големият софтуерен проблем е в лаборатории, поликники и медицински центрове. "Коренът на проблема е по оста Здравна каса - "Информационно обслужване", обясни той.
По думите му няма как да се издаде временно хартиено направление.
"Този вариант на електронизация не е това, което общопрактикуващите лекари предлагахме и настоявахме, това е пародия на електронно здравеопазване, с нищо ние като лекари не сме облекчени от бюрократична гледна точка, нито пациентите", допълни д-р Николай Христов.
Според него се губи допълнително време да се качва цялата информация в здравноинформационната система на Здравната каса.
"Това намалява времето с пациентите, което води до по-малко реализирани прегледи и по-малко здравна грижа за пациентите, както и до директни икономии за Здравната каса", каза още д-р Николай Христов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
Анонимен
преди 1 годинаДо Анонимен 11 А не е ли по-лесно и добре ``специалистите`` от Информационно обслужване да напуснат завинаги, налъм ***?!!! Тия НИКОГА НИЩО не успяха да направят както трябва!!!!!!
7
Лекар специалист
преди 1 годинаТотален хаос е. Няма актуализация на софтуера.Програмата забива ,дава грешни кодове, не приема кода на издаването на направлението.Връщаме пациенти ,които не са спешни за след 10 дни/надяваме се дотогава нещата да се оправят/, не мага да изадам болничен лист и т.н.-абе тези ид**ти от здрваната касата и министерството реално работили ли са и един ден с пациенти. Направихте нас и пациентите на маймуни
6
Анонимен
преди 1 годинаИсках направление за УНГ за децата и се издаде успешно за УНГ,а не за гинеколог,но пък за едното дете даде грешка поради неясна "външна грешка", съответно специалиста не го получи навреме и все пак прегледаха детето с хиляди уговорки, че по-късно ще им бъде изпратено от ЛЛ. На хартия нямало вече вариант, а ако спре и интернета, което често се случва при нашия ЛЛ, оставаш вързан да чакаш, защото вече са зависими с тази система.