Снимка: БГНЕС

Случаят с мъж, поискал направление за хирург, но дадено му направление за гинеколог, е показателен за това как работи електронната система.

"Проблемът е в обмена на информация между Здравната каса, "Информационно обслужване" и доставчиците на софтуер. От вчера работим по-спокойно. Системата винаги е била неподготвена.", коментира пред БНТ д-р Николай Христов, общопрактикуващ лекар от Варна.

Според него, големият софтуерен проблем е в лаборатории, поликники и медицински центрове. "Коренът на проблема е по оста Здравна каса - "Информационно обслужване", обясни той.

По думите му няма как да се издаде временно хартиено направление.

"Този вариант на електронизация не е това, което общопрактикуващите лекари предлагахме и настоявахме, това е пародия на електронно здравеопазване, с нищо ние като лекари не сме облекчени от бюрократична гледна точка, нито пациентите", допълни д-р Николай Христов.

Според него се губи допълнително време да се качва цялата информация в здравноинформационната система на Здравната каса.

 "Това намалява времето с пациентите, което води до по-малко реализирани прегледи и по-малко здравна грижа за пациентите, както и до директни икономии за Здравната каса", каза още д-р Николай Христов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase