Снимка: Димитър Кьосемарлиев
fallback

За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Това се казва в позиция на Института по пътна безопасност.

"Ако имаше кой да управлява риска, щеше да бъде изследвано мястото. Тогава щеше да се констатира, че отбивката за почивка и начинът по който е проектирана, е с висок риск от настъпване на тежко ПТП. Щяха да бъдат предприети действия за отстраняване на дефицитите. Сега, след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт", пишат от Института.

Oще по темата

В писмото се припомня, че през месец февруари 2021 г. Институтът за пътна безопасност изготви оценка на риска на цялата ни транспортна система.

"Отговорните институции до този момент отказват да водим експертен разговор за управлението на риска. От началото на месец май констатирахме лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП, многократно предупреждавахме, че предстои второ Своге, задавахме въпроси, отговори не получихме", обръщат внимание експертите.

"Няколко дни след тежката катастрофа всички усилия са впрегнати да ни покажат колко са опасни маркировка, знаци и еластични огради, но това го знаехме и отпреди катастрофата. Също така на всички е ясно, че цялата ни транспортна система е компрометирана и че ние нямаме ресурси да я оправим сега и веднага", се подчертава в позицията.

От Института за пътна безопасност предлагат извършване на оценка на риска от катастрофи въз основа, на която да се приоритизират местата с най-голяма вероятност от настъпване на ПТП и да се предприемат действия за отстраняването им.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Инженерка:

преди 2 години

ПРЕДЛАГАМ, НА ВСЯКО МЯСТО, КЪДЕТО ИМА ПТП СЪС ЗАГИНАЛИ ДА СЕ СЛАГА НИСКО СПЕЦИАЛЕН ЗНАК "ЖЕРТВИ"

10

за неразбралите

преди 2 години

Цитирания институт за пътна безопасност е НПО и е крайно време журналисти и министър комитова да го знаят това. Тяхното мнение, като неправителствена организация тежи точно толкова, колкото на всеки редови гражданин и НЕ е задължаващо за никого. Не отричам, че имат експерти, но не всички са с образование свързано с транспорт и пътища, и е доста подвеждащо всички да ги титуловат "експерти по пътна безопасност".

9

LosHo

преди 2 години

Тези само си придават важност! Съгласен съм, че пътищата ни не са немски аутобани, но пък точно това място проблемът с катастрофата НЕ Е била лошата маркировка или липсата на такава! Водачът на автобуса е ЗАСПАЛ и се е блъснал! Ако не беше заспал сега нямаше да има такава наистина голяма трагедия и може би още десетки години това място щеше да си остане без промяна! Сега каква точно е причината автобусът да се запали ... е много трудно за доказване при липса на свидетели и 100% изгорял автобус

fallback