fallback
Проверка в РСМ установи, че автобусът-ковчег, катастрофирал на АМ "Струма", не е имал лиценз за международен превоз на пътници. 
 
"Автобусът е бил съвсем нов, на 3 години. Такъв автобус, който се използва само за екскурзии, а не за товарни линии – не може да се амортизира за 3 години. Да не търсим под вола теле. Има по-важни причини, един документ в лиценза не е водещото", заяви председателят на Българската федерация за пътнически транспорт от инж. Георги Милошев в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
Според него автобусът е пламнал като факла. 
 
"Автобусите са най-скъпото и сложно съоръжение в пътя. В него има страшно много неща и не дай си Боже, ако се запали, той гори като факла. Защото материалите са изкуствени. Пътниците вероятно са загинали от задушаване, защото тези материали горят отвратително и със страшна миризма", обясни инж. Милошев. 
 
Председателят на Българската федерация за пътнически транспорт обърна внимание на въпроса дали е имало втори шофьор.
 
"Дистанцията е дълга и предразполага наличие на двама шофьори. Вторият е оторизиран както другия, знае къде са пожарогасителите. Иначе пътниците какво да правят, не знаят как се работи с пожарогасители. Пламне ли веднъж автобусът, много трудно се гаси", категоричен бе инж. Милошев.
 
"Една такава проверка би осуетила повторно преминаване на автобуса или зловеща катастрофа. Контролните органи са изключително важни. Всеки може да проверява автобуса, но най-вече ДАИ", посочи той.
 
Гледайте целия разговор във видеото.
 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Анонимен

преди 2 години

Само при взрив шофьора не може да спре навреме,че да се настани върху мантинелите на разклонението на пътя,в другите случаи при постепенен пожар разгорял се в машинното,багажното или в салона все някой да е почуствал миризмата на горене от нещо с предупреждение към всички и шофьора да е спрял навреме автобуса с отбивка от пътя,като през това междинно време да са отворили прозорци и врати за слизане,като при 100 км/час при екстремни ситуации за спиране до 70-80м. да са спрели.

22

Малък

преди 2 години

По време на последната почивка са ръчкали багажа и са обърнали туба с бензин с недобре уплътнена капачка. За времето до отбивката концентрацията на бензиновите пари се е повишила достатъчно електростатична искра да предизвика взрив. Шофьорът се е опитал да спре, но скоростта е била голяма и е нацелил мантинелата. Всички шофьори влачат бензин от Турция.

21

aa

преди 2 години

сега не разбрах кога са се задушили, преди да изгорят или след като са изгорели.Ей аман от толупи по тв-тата

fallback